بررسی رعایت عدالت در نحوه پرداخت ها در كمیسیون برنامه

بررسی رعایت عدالت در نحوه پرداخت ها در كمیسیون برنامه

پارلمان ایران دات کام: سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از تاکید اعضای این کمیسیون بر رعایت عدالت در نحوه پرداخت ها نسبت به نحوه و میزان افزایش پرداختی ها آگاهی داد و اظهار داشت که مقرر است کمیته ای به در مجلس با حضور دستگاه های مربوطه تشکیل گردد و این مساله مورد بحث و بررسی قرار گیرد.


محمدمهدی مفتح در گفت و گو با ایسنا با اشاره به جلسه بعدازظهر امروز (یکشنبه) کمیسیون برنامه اظهار داشت: مشکلات تعدادی از دستگاه های اجرائی ناشی از اجرای اجزاء (۱) و (۷) بند (الف) تبصره (۱۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور با حضور مسئولان سازمان برنامه و بودجه، مرکز پژوهش های مجلس، وزارت علوم، دیوان محاسبات و موسسه رازی انجام شد.
وی ادامه داد: برخی دستگاه های اجرائی با مراجعه به مجلس نسبت به اجرای این مصوبه که مشکلاتی را درباره نحوه پرداخت ها، تعیین سقف حقوق ها و اختلاف میان دریافتی ها نسبت به سال قبل به وجود آورده را مطرح و خواهان اصلاح آن شدند. بحث های مفصلی از طرف مسئولان دستگاه های مختلف و اعضای کمیسیون نسبت به این مساله بیان شد.
مفتح افزود: مسئولان و نمایندگان مجلس در این جلسه ضمن تاکید بر رعایت عدالت در نحوه پرداخت ها نسبت به نحوه و میزان افزایش پرداختی ها امسال در بعضی مشاغل حساس مانند شاغلان در میادین نفتی و مناطق گرمسیری، اعضای هیئت علمی، دانشگاهیان و... انتقاد کردند. بین پرداختی دانشگاهیان و موسسات آموزش عالی با موسسات پژوهشی باتوجه به اجرای این قانون اختلاف جدی به وجود آمده در صورتیکه برخی موسسات پژوهشی اقدامات اساسی را بعنوان نمونه در بخش تولید واکسن کرونا انجام می دهند.
سخنگوی کمیسیون برنامه اشاره کرد: تفاوت میان حقوق ها یک نوع دلسردی را میان اساتید پژوهشی، خلبانان، مدیران فنی وزارت نفت شاغل در مناطق سخت و... به وجود آورده است بدین سبب مقرر شد، کمیته ای به ریاست شهبازی نماینده مردم نهاوند با حضور دستگاه های مربوطه تشکیل و این مساله بصورت جزئی و کارشناسی مورد بحث و بررسی قرار بگیرد تا رفع گردد.
مفتح همین طور با اشاره به بررسی استفساریه تامین قیر رایگان در این نشست اظهار داشت: بمنظور بررسی کارشناسی این استفساریه نیز در این جلسه کمیته ای تشکیل شد تا پس از اعلام نظر آن، کمیسیون برنامه و بودجه درباره استفساریه تامین قیر رایگان تصمیم گیری انجام دهد.




منبع:

1400/04/06
20:25:41
0.0 / 5
912
تگهای خبر: آموزش , برنامه , طرح , قانون
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳