نماینده مجلس :

مردم از جراحی اقتصاد دولت راضی می ‎شوند

مردم از جراحی اقتصاد دولت راضی می ‎شوند

مهر نوشت: نماینده مردم بروجن در مجلس اظهار داشت: گویا هنوز زیرساخت های تخصیص کالابرگ فراهم نشده که لازم است دولت هر چه سریع تر در این جهت اقدامات لازم را انجام دهد.



حجت الاسلام امیرقلی جعفری بروجنی با اعلان اینکه ارز ۴۲۰۰ تومانی فسادآور و منجر به ایجاد رانت شد، گفت: شاید در ابتدا که برای تخصیص ارز ترجیحی تصمیم گیری می شد، عده ای تصور می کردند که با این اقدام قسمتی از مشکلات حل و فصل می شود اما تخصیص این ارز موجب فساد شد.
وی متذکر شد: سالانه ۱۵ میلیارد دلار فقط برای نهاده های دامی و کشاورزی هزینه می کردیم تا قیمت ها بالا نرود اما قیمت ها بالا رفت. ارز ترجیحی تخصیص داده می شد تا سفره مردم کوچک نشود اما کوچک تر شد.
نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی با اعلان اینکه کسی تردید ندارد که باید جراحی اقتصادی انجام می شد، اظهار داشت: البته جراحی اقتصادی نیاز به پیوسته رسانه ای و اقناع سازی عمومی دارد. همین طور نیاز است که همه دستگاهها دراین زمینه با هم هماهنگ باشند.
جعفری بروجنی اشاره کرد: راه نجات اقتصاد ایران این است که ارز دونرخی برداشته شود چونکه هر کجا دونرخی وجود داشته باشد، فساد به وجود می آید. زمانی که آرد برای ما کیلویی ۱۷ هزار تومان باشد، اما همین آرد به نانوایان کیلویی هزار تومان داده شود، بطور قطع فساد ایجاد می شود.





بیشتر بخوانید:
حذف ارز ۴۲۰۰تومانی شجاعانه بود اما کسانی که اسم این کار را جراحی اقتصادی می گذارند، چیزی از اقتصاد نمی دانند
امام جمعه موقت تهران: رئیسی به من گفت، الان جایی می روم که بقیه می توانند یقه مرا بگیرند



وی اشاره کرد: در جراحی اقتصادی و هدفمند کردن توزیع یارانه ها باید به شکلی عمل شود که مردم کمترین لطمه را ببینند. خوشبختانه دولت همت خودرا دراین زمینه گذاشته است تا مردم گرفتار لطمه معیشتی و اقتصادی نشوند.
نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره اصلاح سازوکار تخصیص ارز ترجیحی زمان نیامده بود و اختیار آنرا به دولت واگذار کردیم، اما گفته بودیم که قیمت ها باید مانند شهریور سال ۱۴۰۰ باشد و پشتیبانی از مردم هم تحت عنوان کالابرگ الکترونیکی باشد.
جعفری بروجنی بیان کرد: گویا هنوز زیرساخت های تخصیص کالابرگ فراهم نشده است که لازم است دولت هر چه سریع تر در این جهت اقدامات لازم را انجام دهد. به هر صورت، حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و از بین بردن ارز دو نرخی راه نجات اقتصاد کشور است. مردم بطور قطع از این کار بهره مند می شوند و هر چه جلوتر برویم، آثار مثبت آن خودش را نشان میدهد. این اقدام دولت موجب بهبود اقتصاد کشور خواهد شد.

۲۱۲۲۰

1401/03/05
16:30:50
0.0 / 5
348
تگهای خبر: دولت , مجلس , مجلس شورای اسلامی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲