ادعای پارسایی درباره دلیل رد صلاحیت 5 عضو هیات نظارت بر انتخابات شوراها

ادعای پارسایی درباره دلیل رد صلاحیت 5 عضو هیات نظارت بر انتخابات شوراها

به گزارش پارلمان ایران دات كام نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی از رد صلاحیت پنج عضو هیات مركزی نظارت بر انتخابات شوراها اطلاع داد و اظهار داشت كه مقاومت ها در مقابل رد صلاحیت كاندیداهای انتخابات شوراها از علل رد صلاحیت ما پنج نفر بوده است.


بهرام پارسایی در گفتگو با ایسنا، اظهار نمود: در جریان انتخابات شوراها من به همراه آقایان میرزایی نیكو، كولیوند، تجری و محمودی شاه نشین عضو هیات مركزی نظارت بر انتخابات بودیم كه حالا در انتخابات مجلس یازدهم هر پنج نفرمان رد صلاحیت شدیم.
وی با بیان این كه «یكی از ما پنج نفر برادر سه شهید و بقیه ایثارگر، جانباز و رزمنده هستند و در عمل به این نظام خدمت كرده اند» ابراز عقیده كرد: من یكی از علل رد صلاحیت شدن پنج عضو هیات مركزی نظارت بر انتخابات شوراها را قانون مداری و پایبندی به قانون و حقوق كاندیداها در انتخابات شورای شهر می دانم.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح كرد: در یكی از مواردی كه شورای نگهبان رسما با ما در جریان انتخابات شوراها مكاتبه داشت این بود كه اقلیت های دینی برای كاندیداتوری برای انتخابات شوراها نباید تایید صلاحیت شوند، در حالیكه طبق ماده ۲۶ بند «د» قانون انتخابات شوراها، اقلیت های دینی شناخته شده در قانون اساسی باید به اصل دین خود التزام داشته باشد.
وی با ادعای این كه «شورای نگهبان این تبصره را پس از چهار دوره برگزاری انتخابات شورای شهر حذف و به ما ابلاغ نمود كه نباید اقلیت های دینی را در این انتخابات تایید صلاحیت كنیم» اضافه كرد: اما ما طبق قانون اساسی اقلیت های دینی كه در انتخابات شوراها ثبت نام كرده و حائز بقیه شرایط بودند را تایید كردیم.
پارسایی همینطور با ادعای این كه «تعداد زیادی فهرست به هیات مركزی نظارت عرضه شد كه این افراد نباید تایید صلاحیت شوند» اضافه كرد: اما چون ادله ای برای رد صلاحیت وجود نداشت، هیات مركزی نظارت طبق وظیفه قانونی خود عمل كرد و یكی از دلایلی كه حالا شاهد رد صلاحیت هر پنج عضو هیات نظارت بر انتخابات شوراها هستیم این است.
این نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی در انتها اظهار داشت: اگر هیات های نظارت و شورای نگهبان به نتیجه قطعی در مورد رد صلاحیت ها رسیده اند و معتقدند یك سوم از نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی صلاحیت نمایندگی را ندارند در این صورت قانون گذاری در این مجلس محلی از اعراب ندارد. مجلس شورای اسلامی با دو سوم نمایندگان رسمیت پیدا می كند و اگر یك سوم از این نمایندگان صلاحیت ندارند پس وجود این مجلس در چند ماه باقی مانده از نظر منطقی هم توجیه و دلیلی ندارد.



1398/10/27
12:26:59
5.0 / 5
4791
تگهای خبر: ابلاغ , قانون , مجلس , مجلس شورای اسلامی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳