موسوی لارگانی:

پیشگیری از گران فروشی و كنترل تورم مهمترین اولویت كشور باشد

پیشگیری از گران فروشی و كنترل تورم مهمترین اولویت كشور باشد

به گزارش پارلمان ایران دات كام یك عضو كمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی پیشگیری از گران فروشی و كنترل تورم را مهمترین اولویت كشور در شرایط فعلی دانست كه باید از جانب قوای سه گانه دنبال شود.


حجت الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی در گفتگو با ایسنا، اظهار نمود: به نظر من مهمترین کاری که الان باید صورت بپذیرد مقابله با افزایش تورم است. یک عده از خانوارها واقعا گرفتار مشکل هستند، آنها درآمدی ندارند و کسب و کارها به شکلی تعطیل و نیمه تعطیل هستند، در مقابل کسانی هستند که به هر شکلی که بتوانند و بدون هیچ دلیل و بهانه، قیمت کالاها و اجناس را بالا می برند.
وی ادامه داد: من روز گذشته در تهران کالایی را با ۲۰ متر فاصله در دو مغازه قیمت کردم که یکی حدودا دو برابر گران تر بود، این مورد به این برمی گردد که نظارتی نیست و کسی با گران فروشی برخورد نمی نماید. اگر هم نظارتی باشد آنقدر ضعیف است که باعث نگرانی این افراد نمی گردد. یا مثلاً جریمه یک میلیون تومانی برای گران فروشی در نظر گرفته شده که بازدارنده نمی باشد.
نماینده مردم فلاورجان در مجلس با اشاره به سخنان رئیس جمهوری در مورد عدم افزایش قیمت کالاها در ماه رمضان اظهار داشت: سابقا کالاها سالی یک مرتبه آن هم در انتهای سال یا اوایل فروردین افزایش قیمت پیدا می کرد به علت اینکه بنزین گران می شد و حقوق ها افزایش پیدا می کرد اما حالا افزایش قیمت ها ماهیانه شده و مردم با مشکل جدی مواجهند.
موسوی لارگانی افزود: دولت، مجلس و قوه قضاییه و سازمان های نظارتی باید ورود جدی به مبحث گرانفروشی داشته باشند و با کسانی که می خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند و از این بحران سو استفاده کنند برخورد کنند، نباید بگذارند کسانی که توان مالی بیشتری دارند در حق ضعیف ترها اجحاف کنند.
وی با اشاره به مبحث جوجه کشی هم اظهار داشت: در روستاها افراد زیادی هستند که توان پرورش این جوجه ها را داشتند و این درد است که این مورد می توانست خیلی راحت حل شود اما جوجه های یک روزه را زیر خاک کردند. بطور قطع نیاز مرغداری ها بوده که چنین تولیدی انجام شده ولی به علت بی تدبیری های صورت گرفته و افزایش ارز نهاده ها و خوراک دام و طیور از ارز ۴۲۰۰ تومانی به ارز نیمایی سبب شده که برای آنها صرفه اقتصادی نداشته باشد که مرغ را با این هزینه سنگین تولید کنند.
این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در انتها ضمن قدردانی از رئیس قوه قضاییه برای برخورد با دانه درشت ها، ویژه خوارها و اختلاس گران اظهار داشت: اگر این برخوردها قاطع تر باشد دیگر کسی جرات تخلف پیدا نخواهد کرد.



1399/02/12
20:41:17
5.0 / 5
3362
تگهای خبر: دولت , قوه قضاییه , مجلس , مجلس شورای اسلامی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴