پژمانفر در نشست مجازی معاونت سیاسی حزب موتلفه اسلامی خبر داد

مخالفت وزارت علوم با برگزاری كنكور ۱۴۰۰ به شیوه نظام قدیم

مخالفت وزارت علوم با برگزاری كنكور ۱۴۰۰ به شیوه نظام قدیم

به گزارش پارلمان ایران دات کام رئیس کمیسون اصل ۹۰ از عدم موافقت وزارت علوم  با برگزاری کنکور ۱۴۰۰ به شیوه نظام قدیم اطلاع داد.


به گزارش پارلمان ایران دات کام به نقل از ایسنا، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر رئیس کمیسیون اصل نودم مجلس شورای اسلامی در نشست مجازی تحلیلی موضوعی معاونت سیاسی حزب موتلفه اسلامی به تببن وظایف کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی پرداخت.
وی در این جلسه ضمن اشاره به شکایات وارده از حسن روحانی رئیس جمهور، اظهار داشت: شکایتی که به کمیسیون اصل نودم از ایشان شده در موضوعات مختلف مطرح است و جمعیت زیادی هم آنرا امضا کرده اند.
رئیس کمیسیون اصل نودم مجلس شورای اسلامی افزود: منتها همانگونه که در ابتدای سخنانم به وظایف کمیسیون اصل ۹۰ اشاره کردم، وظیفه ما بررسی عملکرد در موضوعات مختلف است اما شکایت وارده در ارتباط با مداخلات در مبحث ارز، مبحث بورس و... است.
پژمانفر اضافه کرد: بخشی از این مسائل بعنوان جزئی از این پرونده در حال رسیدگی به آن هستیم و امیدوارم بتوانیم گزارشمان را در موعد مناسب به مردم اعلام نماییم.
وی تصریح کرد: اگر روند بررسی هایمان زمانبر باشد و تا زمان اتمام دولت آقای روحانی نتوانیم به جمع بندی برسیم وظیفه خود می دانیم که مبحث را ادامه دهیم.
رئیس کمیسیون اصل نودم مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: کما اینکه با گذشت ۷ سال از زمان دولت قبل ولی همچنان وظیفه خود می دانیم شکایت وارده به دولت قبل را به قوه قضائیه عرضه دهیم.
پژمانفر در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به پرسشی در خصوص اینکه آخرین روند بررسی شکایت تعدادی از داوطلبان شرکت در کنکور نظام قدیم، اظهار داشت: در این رابطه وزیر علوم و همه مسئولین در رابطه با این مورد را دعوت کردیم و مستندات از جانب آنها عرضه شد البته لازم به توضیح است که این مورد قبل از اینکه در کمیسیون اصل ۹۰ مطرح شود در کمیسیون آموزش مطرح شده بود و این کمیسیون به این نتیجه رسیده بود که ما نمی توانیم وزارت علوم و سازمان سنجش را اجبار به برگزاری کنکور ۱۴۰۰ بر مبنای نظام قدیم نماییم.
وی افزود: در کمیسیون اصل ۹۰ این مورد را با عنایت به مستندانی که دانش آموزان عرضه کرده بودند مورد بررسی قرار دادیم و در بررسی هایمان به ادله ای که بتواند وزارت علوم را ملزم به برگزاری آزمون ۱۴۰۰ بر مبنای نظام قدیم نرسیدم.
رئیس کمیسیون اصل نودم مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در این نشست از وزیر علوم خواستیم با عنایت به شرایط فعلی امروز کشور، کنکور سال ۱۴۰۰ را بر مبنای نظام قدیم تمدید کنند و وزیر علوم هم پذیرفتند که این مورد را در وزارت خانه مطرح کنند و اگر در آنجا این مهم پذیرفته شد کنکور ۱۴۰۰ یکسال دیگر به شیوه نظام قدیم برگزار گردد که ظاهرا موافقت این وزارتخانه در جهت برگزاری به شیوه قدیم مورد موافقت قرار نگرفته است.
پژمانفر در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به پرسشی در خصوص اینکه در واگذاری ها اهلیت حرفه ای و حقوقی افراد جایگاهی نداشته و فرآیند واگذاری بنگاه های دولتی را به منشاء فساد تبدیل نموده است که از دو سمت مردم را تحت فشار قرار داده است، چرا کمیسیون اصل ۹۰ مانع هدررفت سرمایه ها نشده است؟، اظهار داشت: طی چندماهی که از عمر مجلس یازدهم می گذرد به این امر ورود پیدا کردیم و سعی کردیم اقتدار کمیسیون اصل ۹۰ را با عرضه جدی مستنداتی که با پیگیری جدی این مباحث دارد به مخاطبین برسانیم و یک وظیفه جدی که برای این مورد هست را اعلام نماییم.
وی افزود: با کسانی که در این مهم تخلف می کنند بدون شک و به طور جدی برخورد خواهیم کرد.
رئیس کمیسیون اصل نودم مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: اصل ۴۴ یک فرصت بسیار بسیار خوبی برای نظام ما بوده که بدنه خودش را سبک و از تصدی گری ها بیرون برود و به حیطه حاکمیتی خود در حوزه نظارت و حمایت حرکت نماید این فرصت متاسفانه به علت ضعف در قانون و هم سوء مدیریتی که در این عرصه وجود داشته به یک تهدید تبدیل گشته و خاطره ای تلخی را برای مردم به جای گذاشته است.
پژمانفر تصریح کرد: ما نباید اجاره ادامه این مسیر را بدهیم و باید اتفاقات گذشته را بازبینی نماییم، البته به این معنا نیست که ما برای سرمایه گذاران نگرانی ایجاد نماییم بلکه ما تلاشمان این است که برای کسانی که سرمایه گذار واقعی هستند و بنایشان به این است که در کنار سودی که می برند، بتوانند تولید، اشتغال و چرخه اقتصاد را جلو ببرند ما حمایت خواهیم کرد.
وی افزود: اما متاسفانه برخی کسانی که در گذشته وارد این مورد شدند اهلیتشان برای تصدی گری این مورد احراز نشده و بنابراین هم شاهدیم که در نوع مدیریت ها مجموعه هایی که با تولید و نیروی بسیار بالا در حال فعالیت بودند رو به افول رفته و این واحدها با مشکلات زیادی روبرو شدند.



1399/11/27
21:22:23
0.0 / 5
1082
تگهای خبر: آموزش , پرونده , دولت , طرح
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵