بررسی گزارش تحقق بودجه آموزش و پرورش برای نوسازی مدارس در كمیسیون عمران

بررسی گزارش تحقق بودجه آموزش و پرورش برای نوسازی مدارس در كمیسیون عمران

به گزارش پارلمان ایران دات كام نایب رییس كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش آموزش و پرورش در مورد تحقق اعتبارات بودجه ای امسال به منظور نوسازی مدارس، اظهار داشت: بر طبق این گزارش حدود ۸۰ درصد از بودجه نوسازی مدارس امسال محقق شده است.


سید ابوالفضل موسوی بیوكی در گفتگو با ایسنا ضمن تشریح جلسه روز سه شنبه كمیسیون عمران مجلس بیان كرد: در جلسه امروز چندین طرح مورد بررسی قرار گرفت. طرح اول مربوط به عشایر بود كه به آنان اجازه داده شود در محل ییلاق و قشلاق خود سرپناهی به متراژ ۷۰ متر برای خود بسازند اما وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسكن و سازمان محیط زیست مخالف این امر بودند. نمایندگان هم معتقد بودند كه این امر سبب اشغال جنگل ها می شود فلذا مورد مخالفت نمایندگان قرار گرفت.
وی اظهار نمود: طرح دیگری كه از جانب نمایندگان عرضه شده بود، تعیین و تكلیف املاك فاقد سند بود و بعد از بحث و بررسی كلیات آن به تصویب رسید و مقرر است در جلسات آتی جزئیات آن هم مورد بحث قرار گیرد.
نماینده مردم یزد در مجلس خاطرنشان كرد: در ادامه وزیر آموزش و پرورش در كمیسیون حضور بهم رساندند و گزارشی از هزینه كرد اعتبارات سال جاری این وزارت خانه عرضه شد. طبق گزارش حدود ۸۰ درصد از بودجه نوسازی مدارس امسال محقق شده بود.
وی تصریح كرد: البته این بودجه به صورت اوراق تخصیص داده شده است اما بر مبنای آمار گام خوبی در جهت نوسازی مدارس برداشته شده است. سازمان نوسازی معتقد بود اگر به همین میزان در سال آتی بودجه برای نوسازی مدارس تخصیص داده شود، گام بلندی در نوسازی مدارس كشور برخواهیم داشت.
وی ادامه داد: طبق گزارش ها در روستاهایی كه شبكه گاز به آنجا رفته است دیگر بخاری نفتی از داخل مدارس جمع آوری شده و پیشرفت خوبی در این زمینه داشته ایم. اما هنوز در بعضی از روستاها كه گازرسانی انجام نشده است، بخاری نفتی در مدارس وجود دارد.



1398/08/14
23:25:37
5.0 / 5
4626
تگهای خبر: تصویب , طرح , مجلس , مجلس شورای اسلامی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴