سرگزی:

قانون برخورد با سارقان حرفه ای باید اصلاح گردد

قانون برخورد با سارقان حرفه ای باید اصلاح گردد

به گزارش پارلمان ایران دات کام یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: قانون در برخورد با سارقان باید جنبه بازدارندگی داشته باشد.


محمد سرگزی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به افزایش سرقت در سطح جامعه درباره راهکارهای کاهش آن بیان کرد: ما در سطح جامعه با انواع سرقت مواجه هستیم، اما بنده حالا به دو نوع آن اشاره می کنم؛ یکی سرقت های حرفه ای است که همان طوری که مشخص است عده ای بصورت حرفه ای در حوزه سرقت فعالیت دارند و گاها شاهدیم که در برخورد با این نوع بزهکاران قانون در برخی از جاها سهل گرفته است که باید برای برخورد با این سارقان، قانون اصلاح گردد.
نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی، در ادامه با اعلان اینکه اما گروه دیگری از سرقت ها رابطه مستقیمی با وضعیت معیشتی مردم دارد، اظهار نمود: در هر کجا فشارهای اقتصادی و معیشتی بر این گروه افراد بیشتر می شود، تمایل و میل آنان به سرقت هم افزایش می یابد. برای مقابله با این نوع سرقت ها، باید در زمینه معیشتی ورود کرده و با بهبود وضعیت اقتصادی کشور قسمتی از این سرقت ها را کاهش دهیم.
سرگزی در آخر اشاره کرد: درباب جرائم در رابطه با سرقت باید قانون را اصلاح کرده و ساز و کار برخورد با سارقان شدیدتر شود. به دنبال آن، اجرای قوانین هم جنبه بازدارندگی پیدا خواهدنمود.




منبع:

1400/12/26
16:57:54
0.0 / 5
356
تگهای خبر: قانون , مجلس , مجلس شورای اسلامی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵