سخنگوی فراكسیون امید:

مخالفان FATF مسئولیت مخالفتشان را بپذیرند

مخالفان FATF مسئولیت مخالفتشان را بپذیرند

به گزارش پارلمان ایران دات كام سخنگوی فراكسیون امید مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مخالفان FATF كه بیشتر از یك سال كشور را معطل نگه داشته و هر روز بهانه می آورند آیا حاضرند مسئولیت مخالفتشان را بپذیرند.


فاطمه سعیدی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به انتها مهلت گروه اقدام ویژه مالی (FATF) به ایران برای تعیین تكلیف دو لایحه الحاق ایران به كنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم(CFT) و الحاق به كنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی(پالرمو) اظهار داشت: مهمترین مساله درباره FATF حالت تعلیقی است كه كشور گرفتار آن شده است آن هم در وضعیتی كه در همین مدت مهمترین متحدان منطقه ای و غیر منطقه ای ما پیغام داده اند كه در صورت نپیوستن به این سازمان امكان همكاری متقابل با ما در حوزه های مالی را نخواهند داشت.
وی افزود: در شرایطی كه بارها دولت و مجلس استدلال خودرا شفاف بیان كرده اند، مخالفان تنها به بیان كلیات می پردازند و هیچ حرف كارشناسی و تخصصی برای رد این لوایح شنیده نمی گردد. آنها فقط می گویند در صورت پیوستن به FATF امكان كمك به متحدانمان را نخواهیم داشت و اطلاعاتمان را به دشمنان می دهیم ولی حتی به خودشان زحمت توضیح نمی دهند كه چگونه این اتفاق می افتد.
سعیدی تصریح كرد: وزیر خارجه و معاونانش بارها برای همین كلیات مجهول پاسخ های مستدل ارائه كردند اما انگار عده ای نمی خواهند بشنوند و در این وضعیت هرگونه كوشش برای اقناع آنها فایده ای نخواهد داشت.
نماینده تهران درانتها اشاره كرد: مخالفانی كه انواع تریبون ها را در اختیار دارند آیا حاضرند به ملت ایران تضمین دهند و مسئولیت مخالفتشان را بپذیرند؟ بیشتر از یك سال كشور را معطل نگه داشته اند و هر روز یك بهانه می آورند. در نهایت امیدواریم آنچه واقعا به مصلحت كل كشور است، در صحن مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب برسد.




منبع:

1398/10/04
14:48:05
5.0 / 5
4930
تگهای خبر: تصویب , دولت , لایحه , مجلس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳