سخنگوی كمیسیون تلفیق بودجه بیان كرد

بررسی احتمال افزایش سهمیه بنزین خودرو ها در سال آینده

بررسی احتمال افزایش سهمیه بنزین خودرو ها در سال آینده

پارلمان ایران دات كام: سخنگوی كمیسیون تلفیق لایحه بودجه كل كشور سال 99 از بررسی احتمال افزایش سهمیه بنزین خودرو ها در سال آینده در این كمیسیون آگاهی داد.


به گزارش پارلمان ایران دات كام به نقل از ایسنا، هادی قوامی در نشست خبری ظهر امروز سه شنبه خود و در جریان تشریح مصوبات كمیسیون تلفیق درباره تصمیم گیری این كمیسیون درباب قیمت بنزین اظهار داشت: روز گذشته در جلسه كمیسیون تلفیق كه با حضور آقای لاریجانی انجام شد این بحث عنوان شد كه آیا امكان كاهش قیمت سوخت در سال آینده را داریم یا خیر؟. هم اكنون بیشتر بحث پیرامون این مساله است كه بتوانیم سهمیه خودرو ها را قدری افزایش دهیم. قرار شد این مساله به كمك دولت و مركز پژوهش ها بررسی شود كه آیا ظرفیتی برای افزایش سهمیه خودرو ها خصوصا در زمان افزایش مصرف مثل ایام نوروز و تابستان وجود دارد كه ممكنست دراین زمینه تغییراتی اتفاق بیفتد.
این نماینده مجلس با تاكید بر اینكه هنوز مصوبه ای در خصوص تغییر سهمیه سوخت خودرو ها در كمیسیون تلفیق به تصویب نرسیده، درباره پیشنهادات نمایندگان برای تغییر قیمت بنزین نیز اظهار داشت: ما هنوز وارد بررسی تبصره های مربوطه نشده ایم و پیشنهاد نیز هنوز مطرح نشده است.
نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه این كمیسیون در تبصره ۶ لایحه بودجه تصریح كرد: بر طبق این مصوبه مقرر شد سال آینده ۲ هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان از محل ۱۰ درصد عوارض برق مشتركان برق به جز مشتركان روستایی، عشایری و چاه های كشاورزی گرفته شود و برای برق رسانی در نقاط روستایی و تامین هزینه ی انرژی های تجدید پذیر و پاك اختصاص پیدا كند.
وی اضافه كرد: در مصوبه دیگر كمیسیون تلفیق در مورد شركت هایی كه باید اسناد مالیاتی شان را نگهداری كنند كمیسیون تلفیق ارزش این اسناد را از ۱۰ برابر به ۳۰ برابر افزایش داد تا بیشتر از این هزینه ای به شركت های مالیات دهنده تحمیل نشود.
سخنگوی كمیسیون تلفیق افزود: قبل از این پیمانكارانی كه برای دولت كارهای پیمانكاری انجام می دادند باید مصالحی مثل سیمان و میلگرد را از محل منابع خود خریداری می كردند و ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده را می پرداختند ولی چون بهای پیمانكاری شان را به صورت اوراق از دولت دریافت می كردند به نقدینگی آنها فشار می آمد و اگر مالیاتشان را بموقع نمی دادند سازمان امور مالیاتی آنها را سه تا چهار برابر جریمه می كردند. بر همین مبنا در مصوبه كمیسیون تلفیق برای سال ۹۹ مقرر شد كه دولت این مالیات را پرداخت كند و سازمان امورمالیاتی هم نباید به این صورت با پیمانكار برخورد كند و جریمه بگیرد. كه این گشایشی برای پیمانكارانی است كه به سازندگی كشور كمك نماید. همین طور مقرر شد بدهی مالیاتی پیمانكاران از محل اوراق قابل تسویه باشد.
قوامی افزود: با عنایت به این كه لایحه مالیات بر ارزش افزوده در مجلس در حال بررسی است ما در كمیسیون تلفیق قانون فعلی را تا زمان تصویب قانون جدید برای سال آینده تمدید كردیم.
نماینده مردم اسفراین در مجلس از مصوبه دیگر كمیسیون تلفیق در مورد معافیت خیرین مدرسه ساز از پرداخت انشعاب آب، برق و گاز در سال آینده آگاهی داد.
وی افزود: كمیسیون تلفیق در تبصره ۷ لایحه بودجه به دولت اجازه داد با عنایت به این كه قیمت تكلیفی به وزارت نیرو برای سد سازی و اجرای طرح های آب و فاضلاب باید اصل و سود آن به خزانه برگردد و همین طور چون قیمت تكلیفی تفاوت زیادی را به شركت های وزارت نیرو تحمیل می كند قرار شد در سال ۹۹ مابه التفاوت آنرا حساب كنند و بدهی وزارت نیرو به خزانه و معادل قیمت تكلیفی را محاسبه و به صورت جمعی خرجی تسویه كنند.
قوامی با اشاره به مصوبه دیگر كمیسیون تلفیق افزود: در مصوبه دیگر به دولت اجازه داده شد تا سقف ۷۸۰ میلیارد تومان از مطالبات پیش از سال ۹۷ ایدرو و ایمیدرو بابت مشاركت در تامین سرمایه بانك صنعت و معدن به صورت جمعی خرجی بوسیله گردش خزانه تهاتر شود كه این كمك به تسویه بدهی این شركت ها و همین طور كمك به بانك صنعت و معدن است.
سخنگوی كمیسیون تلفیق بودجه تصریح كرد: كمیسیون تلفیق در تبصره ۹ به دانشگاهها و موسسات آموزشی اجازه داد با تصویب هیات امنا تا سقف عملكرد خود نسبت به ستاندن تسهیلات از بانك ها از محل توثیق اموال در اختیار خود اقدام نماید. كه در این راستا می توانند پروژه های نیمه تمام خودرا به پایان برسانند. همین طور در مصوبه دیگری مقرر شد صد در صد وجوه اداره شده پرداختی از محل بازپرداخت وامهای شهریه دانشجویی از سال ۸۵ تا ۹۸ تا سقف ۸۰۰ میلیارد ریال به خزانه واریز شود كه این هم كمكی به صندوق ها است.
قوامی افزود: در مصوبه دیگری دانشگاهها و آموزش و پرورش از پرداخت كلیه عوارض مربوط به تغییر كاربری و عوارض شهرداری معاف شدند تا بتوانند از این طریق درآمدی كسب كنند.
وی همین طور اظهار داشت: در بند د تبصره ۱۶ نیز مصوب شد دو درصد از هزینه ی شركت های دولتی سودده معادل ۱۵هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بعنوان درآمد شناسایی شود كه احیانا به بحث رتبه بندی فرهنگیان و مطالبات بازنشستگان اختصاص می یابد.
این نماینده مجلس درانتها با اشاره به مراعا ماندن تبصره ۱۴ لایحه بودجه در مورد هدفمندی یارانه ها تصریح كرد: كمیسیون تلفیق تلاش می كند پیشنهادات خودرا درباره ی درآمدهای مالیاتی، نفت و اوراق و كاهش هزینه ها جمع بندی و به كمیسیون تلفیق ارائه كند.




منبع:

1398/10/11
23:52:18
5.0 / 5
4923
تگهای خبر: تصویب , دولت , طرح , قانون
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴