در جلسه كمیسیون آموزش مطرح شد

حوزه های علمیه و دانشگاه آزاد همكاری مناسبی با ایران داك ندارند

حوزه های علمیه و دانشگاه آزاد همكاری مناسبی با ایران داك ندارند

پارلمان ایران دات كام: سخنگوی كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به گزارش رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری و اطلاعات ایران درباره عملكرد ایران داك اظهار داشت كه طبق توضیحات عرضه شده باوجود این كه دانشگاه ها و مراكز موظف به همكاری با ایران داك هستند بعضی از مراكز علمی همچون حوزه علمیه و دانشگاه آزاد همكاری مناسبی با ایران داك ندارند.



میرحمایت میرزاده در گفت و گو با ایسنا، در توضیح جلسه امروز كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: در این نشست با حضور رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری و اطلاعات ایران عملكرد ایران داك مورد بررسی قرار گرفت و فعالیت چند دهه این مركز تشریح شد. طبق توضیحات عرضه شده دانشگاه ها و مراكز آموزشی موظف به همكاری با ایران داك هستند البته كه بعضی از مراكز علمی همچون حوزه های علمیه و دانشگاه آزاد همكاری با ایران داك ندارند این در شرایطی است كه این همكاری در قانون پیشگیری و تقلب در آثار عملی به تصویب مجلس رسیده است مراكز آموزشی باید برای پیشگیری از تقلب یا تكرار آثار رساله ها و رساله ها مبحث را در ایران داك ثبت كند تا اطلاعات جامعی از رساله ها داشته باشد.

سخنگوی كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همینطور با اشاره به حضور دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی برای عرضه گزارشی از فعالیتهای این شورا اظهار نمود: با عنایت به طرح انتقاداتی درباره برخی موازی كاری ها مقرر شد كمیته مشتركی بین كمیسیون آموزش و شورایعالی انقلاب فرهنگی برای تفكیك موضوعات و وظایف و پیشگیری از برخی موازی كاری ها تشكیل گردد.

وی اضافه كرد: در مبحث كنكور هم دولت پیشنهادی به شورایعالی انقلاب فرهنگی داده كه در دستور كار آنها است تا سنجش و پذیرش از یكدیگر جدا شوند تاكید شد كه با دریافت نظرات اعضای كمیسیون آموزش به سمت حذف تدریجی كنكور حركت شود.





منبع:

1398/10/22
19:33:43
5.0 / 5
4798
تگهای خبر: تصویب , دولت , طرح , قانون
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵