بررسی اصلاحات طرح سازمان نظام صنفی هنرمندان ایران در كمیسیون فرهنگی مجلس

بررسی اصلاحات طرح سازمان نظام صنفی هنرمندان ایران در كمیسیون فرهنگی مجلس

به گزارش پارلمان ایران دات كام سخنگوی كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن بیان این مورد كه در جلسه امروز كمیسیون متبوع خود به بررسی اصلاحات طرح سازمان نظام صنفی هنرمندان ایران پرداختند اهداف این طرح را كه همگی در جهت ارتقای رفاه عمومی هنرمندان و تلاش در جهت حفظ و تعالی هنر اصیل ایرانی است شرح داد.


سیده فاطمه ذوالقدر در گفت و گو با ایسنا، در مورد جلسه امروز كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در جلسه امروز كمیسیون فرهنگی اصلاحات طرح سازمان نظام صنفی هنرمندان ایران مصوب شد و مواد یك تا چهار آن اصلاح گردید.
وی ادامه داد: ماده یك به مبحث به هدف تشكیل سازمان نظام صنفی هنرمندان ایران تاكید شده در ماده ۲ تاكید دارد كه این سازمان تابعیت جمهوری اسلامی ایران را دارد. همینطور ماده ۳ تاكید دارد كه مركز این سازمان در شهر تهران باشد و ماده ۴ اصطلاحات این قانون همچون سازمان، هنرمند و اثر هنری را تعریف می كند.
ذوالقدر در مورد كلیات علل توجیحی و اهداف این طرح اظهار داشت: كوشش برای حفظ و تعالی هنر اصیل ایرانی و اسلامی و تدوین مبانی علمی آن دو كوشش برای حفظ و ارتقای سطح كیفی هنری در رشته های مختلف هنری برای هنرمندان و دانشجویان مشغول به تحصیل در این رشته، همكاری سازنده هنرمندان با دولت و سازمان های حكومتی ایجاد مركز علمی و كارشناسی به منظور رفع اختلافات و پیشگیری از تخلفات هنری، ارزش یابی تخصصی هنرمندان و نیاز آثار هنری برای زمینه های مختلفی همچون صدور گواهینامه فنی و حرفه ای، كمك به رفع مشكلات رفاهی و مالی هنرمندان و اقدام در جهت بازنشستگی و بیمه اجتماعی آنها همچون اهداف می باشد.




منبع:

1398/10/23
22:14:19
5.0 / 5
4821
تگهای خبر: دولت , طرح , قانون , مجلس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳