در پنجمین جلسه كمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی بررسی شد

توزیع بسته های حمایتی در میان كارگران روزمزد

توزیع بسته های حمایتی در میان كارگران روزمزد

پارلمان ایران دات كام: كمیسیون ویژه پشتیبانی از تولید ملی مجلس ضمن بررسی راهكارهای رفع تبعات اقتصادی بحران كرونا مقرر كرد علاوه بر اختصاص تسهیلات مناسب به كارگران رسمی، امكانات و بسته های حمایتی مناسبی برای كارگران روزمزد و افرادی كه دارای قرارداد رسمی نیستند نیز پیش بینی شود.


به گزارش پارلمان ایران دات كام به نقل از ایسنا، به دنبال ابلاغ اولویت های "جهش تولید" از طرف رئیس مجلس شورای اسلامی، امروز (چهارشنبه ۱۳ فروردین ماه) پنجمین جلسه كمیسیون ویژه پشتیبانی از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست های اصل ۴۴ با استفاده از فناوری دیجیتال دوسویه در محل كمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی انجام شد.
در این جلسه كه با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان دولت، بخش خصوصی و مركز پژوهش های مجلس برگزار شد، نظرات حاضران درباره آثار اقتصادی كرونا و راهكارهای جهش تولید مورد بررسی قرار گرفت.
بر طبق این گزارش در نشست امروز كمیسیون ویژه پشتیبانی از تولید ملی برای رفع تبعات اقتصادی كرونا مقرر شد، دولت علاوه بر به تعویق انداختن اقساط بانكی، تمهیدات ویژه ای در حوزه های بیمه، مالیات و امهال جرایم بانكی صاحبان مشاغل در نظر گرفته و همین طور كمك به خانواده و اقشار لطمه پذیر بطور هدفمند صورت گیرد.
در جلسه امروز همین طور بر نحوه ارائه بسته های حمایتی به صورت هدفمند تاكید و در نهایت مقرر شد علاوه بر ارائه تسهیلات مناسب به كارگران رسمی، امكانات و بسته های حمایتی مناسبی برای كارگران روزمزد و افرادی كه دارای قرارداد رسمی نیستند، پیش بینی شود.
در ادامه جلسه امروز كمیسیون ویژه پشتیبانی از تولید ملی راهكارهای جهش تولید و گزارش سازمان های مربوطه و مركز پژوهش های مجلس در بخشهای صنعت، فناوری اطلاعات، شركتهای دانش بنیان، معادن و صنایع معدنی، انرژی، كشاورزی، منابع طبیعی، صنایع تبدیلی و تكمیلی، مسكن و حمل و نقل بررسی و در نهایت مقرر شد شنبه هفته آینده گزارش وزارت اقتصاد و امر دارایی درباره راهكارهای تحقق جهش تولید ارائه شود.




منبع:

1399/01/14
21:23:37
5.0 / 5
3547
تگهای خبر: ابلاغ , دولت , مجلس , مجلس شورای اسلامی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱