كمالی پور:

قطع بودجه سازمان بهداشت جهانی از جانب آمریكا به علت استقلال طلبی سازمان بود

قطع بودجه سازمان بهداشت جهانی از جانب آمریكا به علت استقلال طلبی سازمان بود

به گزارش پارلمان ایران دات كام نایب رئیس كمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ضمن تاكید بر این مهم كه ادامه دار شدن ریاست جمهوری ترامپ باعث تزلزل زیرساخت كمك های بشر دوستانه می شود؛قطع بودجه سازمان بهداشت جهانی از جانب ترامپ را به علت استقلال طلبی این سازمان عنوان نمود.


یحیی کمالی پور در گفت و گو با ایسنا در مورد اینکه تصمیم ضد بشر دوستانه رئیس جمهور آمریکا در خصوص قطع بودجه سازمان بهداشت جهانی در این شرایط جهانی در عرصه حقوق بین الملل نشان از چه دارد اظهار داشت: امروزه آمریکا خویش را داعیه دار یک قدرت جهانی و فرامنطقه ای می داند؛ به همین جهت توقع دارد همه نهادها و ارگان های بین المللی تحت اوامر او حرکت کنند.
وی ادامه داد: سازمان بهداشت جهانی چندین بار اعلام نمود که ما کار سیاسی نمی کنیم؛ مسائل سیاسی به ما ربطی ندارد و حوزه فعالیت ما در مورد مسائل بشردوستانه است، ولی گویا این مورد به مذاق رئیس جمهوری آمریکا خوش نیامد بگونه ای که حتی یک درگیری لفظی در این میان پیش آمد و رئیس سازمان بهداشت جهانی اعلام نمود که از ناحیه بعضی از این آقایان مورد تهدید قرار گرفته است.
نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس عنوان کرد: روند استقلال طلبانه این سازمان جهانی سبب شد که آمریکا بودجه این سازمان را قطع کند؛ آمریکا با انجام اینگونه اقدامات همچنان به خودخواهی خود در جهان ادامه داده و به جهت اینکه خویش را در سطح جان قدرتمند نشان دهد و اینگونه تنگناها را برای جهان بوجود می آورد.
کمالی پور تصریح کرد: اگر ریاست جمهوری ترامپ ادامه پیدا کند زیرساخت هایی که جامعه جهانی سال های سال برای کمک های بشردوستانه فراهم نموده است متزلزل خواهد شد؛ این اقدام ترامپ هم از همین نوع است؛ این اقدام در چنین شرایطی هم از منظر حقوق بین الملل و هم از منظر اخلاقی محکوم بوده و جهان هم به این مورد واقف است.
او در آخر افزود: فکر نمی کنم جهان در مقابل این اقدامات آمریکا بسیاری از خود جراتی نشان دهد و ما بتونیم یک اقدام گسترده حقوقی را شاهد باشیم؛ چون که در این مدت کشورها صرفاً به محکوم کردن این رفتار بسنده کردند.



1399/02/05
12:36:05
5.0 / 5
3271
تگهای خبر: مجلس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳