بروجردی: طرح امنیت هرمز می تواند توطئه های آمریكا مقابل ایران را خنثی كند

بروجردی: طرح امنیت هرمز می تواند توطئه های آمریكا مقابل ایران را خنثی كند

پارلمان ایران دات كام: یك عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اصرار كرد كه طرح رئیس جمهور برای تامین امنیت درهرمز می تواند قسمتی از توطئه های طراحی شده توسط آمریكا برای ترساندن دیگر كشورها و مشخصا ایران هراسی را خنثی كند.


علاءالدین بروجردی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به طرح رئیس جمهور برای تامین امنیت هرمز اظهار داشت: این سیاست همیشگی جمهوری اسلامی در كلیه سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی بوده كه امنیت منطقه باید توسط كشورهای منطقه حفظ شود. میهمان های ناخوانده ای كه از دور دست ها به منطقه می آیند به خصوص كشورهای مزاحمی مانند آمریكا، انگلیس و فرانسه نه تنها تامین كننده امنیت منطقه نیستند كه مخل امنیت هم می باشند.
وی افزود: آمریكا و انگلیس و فرانسه به یمن تسلیحات مدرن می فرستند تا امنیت كشور اسلامی را بر هم زنند. خروجی آن هم شهادت هزاران انسان بی گناه می شود كه نمونه آنرا در سوریه و فلسطین هم دیدیم.
این عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این كه بعضی از كشورهای منطقه استقلال سیاسی ندارند اظهار داشت: كشورهایی همچون عربستان عملا دنباله رو آمریكا هستند كه با این شرایط به نظر نمی رسد آنها حاضر به توافق درباره طرح ایران باشند ولی با این وجود لازم است كه ما حرف خودرا بزنیم.
بروجردی اظهار داشت كه ارائه این طرح در مجمع عمومی سازمان ملل نشان دهنده ی این واقعیت است كه ایران شرایط منطقه را درك كرده و دست دوستی به سمت كشورهای همسایه دراز می كند و اضافه كرد: ما علاوه بر همكاریهای معمولی تجاری، فرهنگی و اقتصادی حاضریم به یك توافق امنیتی برسیم كه این یعنی حاشیه امن برای كشورهای منطقه. اساسا این طرح می تواند بخشی ازتوطئه های طراحی شده توسط آمریكا برای ترساندن دیگر كشورها از ایران اسلامی را خنثی كند.




منبع:

1398/07/05
13:45:20
5.0 / 5
4661
تگهای خبر: طرح , مجلس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳