عضو كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی

طرح اقدام ملی مسكن و نحوه تامین مالی آن تا یكشنبه نهایی می شود

طرح اقدام ملی مسكن و نحوه تامین مالی آن تا یكشنبه نهایی می شود

پارلمان ایران دات كام: یك عضو كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اصرار كرد كه طرح اقدام ملی مسكن برای كمك به اقشار كم توان جامعه تهیه شده و در صدد هستیم كه تامین مالی آن تلفیقی از محل ردیف اعتباری و بهره مندی از بازار سرمایه صورت پذیرد.


اقبال شاکری در گفت و گو با ایسنا با اشاره به تهیه طرح اقدام ملی مسکن در مجلس و راه های گوناگون برای تامین مالی این طرح بیان کرد: مجلس بمنظور ساماندهی بازار مسکن طرح جامع و پکیج خوبی را آماده کرده است. ان شاالله تا یکشنبه هفته آینده این طرح نهایی شده و ارائه می شود.
وی اظهار نمود: یکی از مباحث مهم این طرح بحث تامین مالی آن است که از هفته گذشته تا به امروز راه های مختلفی پیشنهاد شده است ولی هنوز نهایی نشده است. ما به دنبال ترکیب هر دو راه یعنی هم تعیین ردیف اعتباری و هم بهره گیری از بازار سرمایه برای تامین مالی این طرح هستیم.
نماینده مردم تهران در مجلس اشاره کرد: دغدغه ما دهک های پایین جامعه است و منبع مالی باید به شکلی تعیین شود که کم ترین فشار به اقشار ضعیف جامعه وارد شود. اقشار کم توان جامعه باید توانایی پرداخت اقساط را داشته باشند.
وی اشاره کرد: هرچه از تهران به شهرهای کوچک می رویم توان مالی مردم کم تر می شود و تسهیلات باید نرخ پایینی داشته باشند. این طرح برای ساخت یک میلیون مسکن در سال تهیه شده و ان شاالله تا روز یکشنبه بحث تامین مالی آن نیز نهایی می شود.




منبع:

1399/04/20
13:33:42
5.0 / 5
2651
تگهای خبر: طرح , مجلس , مجلس شورای اسلامی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۱