نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس:

بافت فرهنگی جامعه بعنوان پایه توسعه در جهاد دانشگاهی مورد توجه قرار گیرد

بافت فرهنگی جامعه بعنوان پایه توسعه در جهاد دانشگاهی مورد توجه قرار گیرد

به گزارش پارلمان ایران دات کام لرستان نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: جهاد دانشگاهی باید مسائل و مشکلات علمی، فرهنگی و توسعه ای را پیدا و برمبنای آنها برنامه ریزی کند.


دکتر مهرداد ویسکرمی در گفت و گو با ایسنا اظهار نمود: جهاد دانشگاهی بعنوان یک نهاد انقلابی در کشور ما قابل ذکر است و از واژه جهاد که برای آن انتخاب شده بر می آید که کاری متفاوت از کارهای اداری معمول انجام دهد.
وی با اشاره به اینکه بنظر می رسد باید در حیطه های مختلف مانند گیاهان دارویی، درمان و تجهیزات پزشکی و علوم انسانی جهاد دانشگاهی را مدنظر قرار داد، عنوان کرد: باتوجه به کلیت فعالیت جهاد دانشگاهی می توان اظهار داشت که این نهاد می تواند بهتر از این باشد، مخصوصاً به لحاظ فرهنگی جهاد دانشگاهی باید نقش و جایگاه خودرا به خوبی ایفا کند.
نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: جهاد دانشگاهی در بحث وضعیت حیطه های مختلف مانند گیاهان دارویی، اختراعات و پیشرفت های علمی موفقیت های خوبی داشتند.
وی عنوان کرد: انتظار می رود بافت فرهنگی جامعه بعنوان پایه توسعه کشور در جهاد دانشگاهی بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.
ویسکرمی افزود: بهترین راه این است که جهاد دانشگاهی مسئله محور جلو رود، یعنی به سراغ مسائلی که مشکل و مسئله داریم و به نتیجه نرسیدیم برود.
وی تاکید کرد: جهاد دانشگاهی باید مسائل و مشکلات علمی، فرهنگی و توسعه ای را پیدا و برمبنای آنها برنامه ریزی کند.
ویسکرمی با اعلان اینکه بین سازمان ها و نهادهای کشور باید هماهنگی در سطح کلان وجود داشته باشد، افزود: اگر جهاد دانشگاهی مسئله محور حرکت نکند ۱۰۰ درصد فلسفه خودش را که انجام کارهای زمین مانده است را گم می کند.
وی با اشاره به اینکه یکی از ظرفیت های مغفول مانده کشور بحث نیروهای جهادی است که ما جای خاصی برای این افراد در نظر نگرفتیم، اضافه کرد: باید در بدنه دولت از این نیروها استفاده تا مشکلات مردم و نظام حل شود. کار جهادی یعنی بموقع تشخیص دهیم و در مسئله ورود کرده و آنرا حل نماییم.
ویسکرمی اضافه کرد: جهاد دانشگاهی لرستان در بخش ناباروری و گیاهان دارویی نسبتاً خوب داشته و پیشرفت های خوبی درحال انجام بوده که قابل تحسین است.
نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بصورت کلی می توان گفت انتظارات از جهاد دانشگاهی لرستان در بحث توسعه بسیار بالا بوده و امیدواریم این انتظارات با برنامه ریزی اصولی برآورده شود.




منبع:

1400/05/02
22:33:24
0.0 / 5
900
تگهای خبر: برنامه , دولت , مجلس , مجلس شورای اسلامی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳