ساخت مسکن توسط چینی ها در ایران صحت دارد؟

ساخت مسکن توسط چینی ها در ایران صحت دارد؟

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به حواشی پیرامون ساخت مسکن در کشور توسط چینی ها پاسخ داد.



رضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران، درباره حواشی ساخت مسکن در داخل کشور توسط چینی ها اظهار نمود: از نظر ما در داخل کشور هم دانش ساخت مسکن را داریم و به آسانی می توانیم بیشتر از یک میلیون مسکن در سال تولید نماییم.
وی اضافه کرد: بیشتر از ۵۰۰ هزار مهندس ساختمان در کشور داریم و از نظر تأمین مصالح هم هیچ مشکلی نداریم؛بنابراین هیچ دلیلی نیست که بخواهیم یک کشور خارجی را بیاوریم تا برای ما مسکن تولید نماید.
رئیس کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: این مساله در کمیسیون عنوان شد و نظر اعضای کمیسیون این بود که روی شرکت های داخلی در کشور سرمایه گذاری کنیم؛کمااینکه از نظر صنعتی سازی این شرکت ها مشکلی نداریم و می توانیم به رویه ساخت این واحدهای ساختمانی هم سرعت ببخشیم.
رضایی کوچی اضافه کرد: ما قابلیت این را داریم که برای کشورهای همسایه هم مسکن بسازیم؛ همینطور در حوزه صادرات خدمات فنی مهندسی کشورهای همسایه بازار مناسبی هستند و شرکت های ما باید در این بازارها حضور پیدا کنند.
رئیس کمیسیون عمران مجلس، توضیح داد: متوجه شدیم که بعضی از وزرا برعکس عمل می کنند ؛یعنی به جای این که فرصتی برای حضور ما در شرکت های همسایه فراهم آورند، برعکس شرکت های خارجی را آورده اند که برای ما مسکن بسازند.
رضایی کوچی اضافه کرد: به جد با این کار مخالفیم و معتقدیم که تمام شرایط برای ساخت یک میلیون مسکن در سال در کشور برقرار است.
23219

1400/07/23
10:33:13
0.0 / 5
995
تگهای خبر: خدمات , مجلس , مجلس شورای اسلامی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵