عرضه گزارش وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی در كمیسیون بودجه

عرضه گزارش وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی در كمیسیون بودجه

به گزارش پارلمان ایران دات كام سخنگوی كمیسیون برنامه و بودجه مجلس از حضور وزیر پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در جلسه این كمیسیون برای عرضه كزارشی از برنامه های وی اطلاع داد.


محمد خدابخشی در گفتگو با ایسنا با اشاره به جلسه امروز (یكشنبه) كمیسیون برنامه و بودجه كه با حضور بختیاری رئیس كمیته امداد امام خمینی (ره) و وزیر پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد، اظهار داشت: آقای بختیاری گزارش جامعی از عملكرد كمیته امداد خمینی(ره) عرضه كرد، برپایه این گزارش كمیته امداد امام خمینی(ره) حدود یك سوم اشتغال كشور را بوجود آورده و وظایفی كه برای این كمیته در برنامه ششم توسعه پیشبینی شده نه تنها عمل كرده بلكه فراتر از آنها رفته و عملكرد بهتری داشته است.
وی افزود: باآنكه برپایه برنامه ششم توسعه كمیته امداد موظف بود در سال ۹۶ حدود ۷۰ هزار شغل ایجاد كند اما توانسته در این سال ۱۷۰ هزار شغل ایجاد كند كه تعداد این شغل ها هم به تایید شورایعالی اشتغال رسیده است. همینطور كمیته امداد امام خمینی (ره) عملكرد خوبی در زمینه مسكن، كمك به سیل زدگان و... دارد بگونه ای كه تمامی ساختمان های تعمیراتی سیل زدگان تا آخر سال تحویل داده می شود.
وی با اشاره به حضور وزیر پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در جلسه این كمیسیون افزود: آقای مونسان درباره برنامه های خود گزارشی را به نمایندگان ارائه نمود. بر مبنای گفته های آقای مونسان بخش زیادی از ۱۵۰ میلیارد تومانی كه در اختیار سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار داشت صرف نگهداری از بناهای تاریخی شده است.
خدابخشی همینطور اظهار داشت كه بر مبنای گفته وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، تلاش می شود توزیع توریست به صورت یكنواخت باشد در صورتی كه در گذشته این امر به چند شهر خاص مانند شیراز، اصفهان محدود شده بود.
وی با اشاره به سهم سه درصدی گردشگری از تولید ناخالص داخلی خاطرنشان كرد: نمایندگان انتظارات خویش را از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مطرح كردند؛ برپایه گفته های نمایندگان باید سهم گردشگری در تولید ناخالص داخلی افزایش پیدا كند تا با تاكید بر این مورد بخش بزرگی از مشكل بیكاری كشور حل شود.
این نماینده مجلس همینطور با اشاره به بررسی طرح اصلاح بند(ه) تبصره ۱ قانون بودجه ۹۸ هم اضافه كرد: در قانون بودجه سال جاری مقرر شده بود؛ ۴ میلیون تُن ماده اولیه تولید قیر به ارزش ۶ هزار میلیارد تومان در اختیار دستگاه های ذی نفع قرار گیرد اما به علت نوسانات قیمت قیر این اعتبار برای تهیه ۴ میلیون تُن ماده اولیه قیر كافی نیست ازاین رو در كمیسیون مصوب شد؛ مقدار قیر از مصوبه حذف شد. باآنكه با تخصیص ۶ هزار میلیارد تومان، ۴ میلیون تُن ماده اولیه تولید قیر(VB) تهیه نمی گردد اما بخش اعظمی از مشكل پیمانكاران در پروژه عمرانی رفع می شود.





منبع:

1398/06/10
23:45:18
5.0 / 5
4684
تگهای خبر: طرح , قانون , مجلس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳