عقب ماندگی خمین در شاخصهای توسعه

عقب ماندگی خمین در شاخصهای توسعه

مرکزی نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شاخصهای توسعه در خمین با عقب ماندگی مواجه می باشد.


علیرضا نظری دوم دیماه 1400 در آیین افتتاح نخستین خط تولید سلول های خورشیدی در شرکت مانا انرژی پاک در شهرستان خمین، اظهار نمود: در زمینه صنعت برق کشور شاهد ضعف هایی هستیم و مردم امسال با مشکلات بالایی در صنعت برق مواجه گشتند.
وی ادامه داد: باتوجه به محدودیت های آبی و تولید برق بوسیله سدها اظهار داشت: هنوز نتوانسته ایم از صنعت هسته ای در تولید برق استفاده نمائیم و از سویی در استفاده از انرژی های فسیلی شاهد محدودیت هستیم و باید کاهش آلاینده ها را در کشور رقم بزنیم بدین سبب باید نسبت به گسترش صنعت برق بوسیله انرژی خورشیدی اهتمام ویژه ای داشته باشیم در غیراین صورت در سالهای آتی مشکلات بیشتری خواهیم داشت.
نظری با اعلان اینکه سرمایه گذاری نیازمند گسترش زیرساخت هاست، اظهار داشت: در خمین از نظر زیرساخت ها در مضیقه هستیم، سال هاست که منتظر راه اندازی پست 63 و 400 در منطقه قورچی باشی هستیم و لازم است که همزمان با شروع به کار پست 400 اقدامات لازم برای پست 63 نیز انجام گیرد.
وی بیان کرد: خمین در استان مرکزی جزو شهرهای کمترتوسعه یافته است، ضرورت توسعه و سرمایه گذاری در خمین در مسافرت مقام معظم رهبری در دهه 80 تاکید شد، سال ها از این سفر گذشته، اما اقدامی صورت نگرفته و همچنان با عقب ماندگی و محرومیت روبرو می باشیم. اغلب فاکتورهای توسعه در این شهرستان عقب است و در طول 10 سال اخیر با کاهش جمعیت روبه رو شده ایم و با فرار جوانان این شهرستان برای اشتغال، رشد جمعیتی صورت نگرفته است. امیدواریم در دولت سیزدهم توجه جدی به مناطق کمتر توسعه یافته همچون خمین شاهد باشیم.



1400/10/03
11:21:21
0.0 / 5
934
تگهای خبر: دولت , رهبری , مجلس , مجلس شورای اسلامی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲