امیرعبداللهیان به بهارستان رفت

امیرعبداللهیان به بهارستان رفت

به گزارش پارلمان ایران دات کام ایسنا نوشت: جلال زاده با بیلن این که در نقطه عطف مذاکرات هسته ای قرار داریم و باید تصمیم مهمی گرفته شود، اضافه کرد: ما بعنوان مجلس دخالتی در بحث اجرا نداشته و در مذاکرات نقشی نداریم.



وحید جلال زاده در توضیح نشست فوق العاده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی جهت بررسی آخرین نتایج مذاکرات وین با حضور امیرعبداللهیان وزیر خارجه اظهار داشت: مجلس به نمایندگی از ملت بزرگ ایران نسبت به موضوع مهم مذاکرات وین دغدغه مندی دارد. قانون مترقی مصوب سال ۹۲ با عنوان قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها نیز محافظ مذاکرات است، پس خطوط قرمز ترسیم شده ای وجود دارد که در جلسات گوناگون قبلی با باقری مذاکره کننده ارشد و وزیر خارجه مطرح گردیده است.
وی افزود: در نقطه عطف مذاکرات هسته ای قرار داریم و باید تصمیم مهمی گرفته شود. بدین جهت کمیسیون امنیت ملی از وزیر امور خارجه دعوت کرد و ایشان گزارش صادقانه و سازنده ارائه کرد و نمایندگان هم نظرها و نقدهای خودرا بیان داشتند. در نهایت نظرات مجلس به وزیر خارجه منتقل شد و اختلاف خیلی چندانی با هم نداشتیم.
جلال زاده اشاره کرد: در مذاکرات به دنبال انتفاع حداکثری اقتصادی در سفره و معیشت مردم و همین طور حفظ توانمندی های هسته ای کشور هستیم. این ها در گزارش وزیر خارجه موجود بود و نشان داد مجلس و دولت دغدغه مشترک دارند منتها ما بعنوان ناظر به وظیفه خود عمل می نماییم.


بیشتر بخوانید: توافق احتمالی وین نیازمند تصویب در مجلس است؟ / سخنگوی هیات رییسه مجلس پاسخ داد باقری کنی با شعار «مرگ بر آمریکا» بدرقه و عازم وین شد / تجمع دانشجویان ضدتوافق در فرودگاه امام + عکس


رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اشاره کرد: مجلس لحظه به لحظه مذاکرات را رصد کرده و گزارش گیری می کند پس هر جا حس گردد که نسبت به منافع مردم و انتفاع اقتصادی اجحاف شود وظیفه خودرا انجام می دهد.
جلال زاده درباره نحوه حمایت مجلس از تیم مذاکره کننده اظهار داشت: ما بعنوان مجلس دخالتی در بحث اجرا نداشته و در مذاکرات نقشی نداریم؛ این وظیفه دولت و تیم مذاکره کننده است. از جانب دیگر توافقی حاصل نشده که بحث حمایت در بین باشد. مجلس هم اکنون وظیفه نظارتی خودرا به نمایندگی از مردم انجام می دهد. ما از سیاست های درست در مذاکرات حمایت می کنیم؛ امروز هم نکات و نقدها به وزیر خارجه منتقل شد.
وی درباره این که آیا این آخرین دور مذاکرات است؟ اظهار داشت: ما زیر اولتیماتوم مذاکره نمی نماییم و این را به وزیرخارجه منتقل کردیم. خط قرمز ما انتفاع اقتصادی و حفظ توانمندی های صلح آمیز هسته ای است.
جلال زاده در واکنش به صحبت های خطیب زاده در خصوص این که حدودا ۹۸ درصد پیش نویس توافق آماده شده است، اظهار داشت: من نمی توانم مانند آقای خطیب زاده درصد آماده شدن پیش نویس توافق را اعلام کنم اما بخش هایی از توافق که برای جمهوری اسلامی بسیار مهمست و با عنوان خط قرمز ما شمرده می شود، باقی مانده است و آقای باقری باید در دور جدید مذاکرات وین خط قرمزها و دغدغه های جمهوری اسلامی را بیان کند؛ امیدواریم بتوانند در گرفتن تصمیمات موفق عمل کنند.





۲۱۲۱۹


منبع:

1400/12/09
23:20:09
0.0 / 5
376
تگهای خبر: تصویب , دولت , طرح , قانون
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴