گزارش کامل ایسنا از نوزدهمین جلسه بررسی بودجه ۱۴۰۱

گزارش کامل ایسنا از نوزدهمین جلسه بررسی بودجه ۱۴۰۱

به گزارش پارلمان ایران دات کام نوزدهمین جلسه مجلس جهت بررسی جزئیات بودجه سال ۱۴۰۱ در بخش درآمدی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (چهارشنبه) یازدهم اسفند ماه ۱۴۰۰ برگزار گردید.


به گزارش پارلمان ایران دات کام به نقل از ایسنا، در جلسه علنی نوبت عصر امروز، ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون تلفیق در مورد جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۱ در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.
در جلسه نوبت اول امروز هم نمایندگان تا تبصره ۱۶ لایحه بودجه پیش رفتند.
با عنایت به این که در جریان بررسی جزئیات بودجه ۱۴۰۱ در بخش درآمدی، بعضی از بندها جهت بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع شده است، علی نیکزاد که در غیاب قالیباف اداره جلسه علنی را بر عهده داشت، از برگزاری جلسه کمیسیون تلفیق راس ساعت ۱۹ در صحن مجلس اطلاع داد.
در ادامه روح الله متفکر آزاد، عضو هیئت رئیسه مجلس تذکرات کتبی نمایندگان خطاب به مسؤلان اجرایی کشور همچون تاکید بر ضرورت اصلاح فرآیند پرداخت وام ازدواج و اجرای عدالت در پرداخت حقوق کارکنان دولت را قرائت کرد.


نمایندگان مجلس در ادامه بررسی های بودجه ای امروز خود معافیت مالیاتی کارگاه های دارای ۵ کارگر را ابقاء کردند.
در مصوبه ای دیگر، نمایندگان وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی را مکلف به راه اندازی سامانه اطلاعات بهره مندی ایرانیان مشتمل بر اطلاعات زیرساخت های بهداشتی، آموزشی، حمل و نقل و انرژی در نواحی شهری و روستایی در سال ۱۴۰۱ کردند.


در ادامه بررسی لایحه بودجه با تصویب مجلس، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مکلف شدند طرح بیمه اجتماعی افراد کم برخوردار را در سال ۱۴۰۱ ادامه دهند.
همینطور با موافقت نمایندگان مقرر شد که سازمان اداری و استخدامی کشور و وزارت آموزش و پرورش نسبت به تبدیل وضعیت، تخصیص شناسه و استخدام رسمی کلیه مشمولان و نیروهای جا مانده و باقی مانده استخدامی سالهای ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۲ طرح مهرآفرین اقدام نمایند.
بعد از بررسی های لازم، نمایندگان تصمیم گرفتند بند در ارتباط با اجازه دولت برای فروش نفت به اشخاص را به کمیسیون تلفیق بازگردانند.
گزارش های در ارتباط با جلسات قبلی را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.
گزارش کامل ایسنا از هجدهمین جلسه بررسی بودجه ۱۴۰۱
گزارش کامل ایسنا از هفدهمین جلسه بررسی بودجه ۱۴۰۱
گزارش کامل ایسنا از شانزدهمین جلسه بررسی بودجه ۱۴۰۱
گزارش کامل ایسنا از چهاردهمین جلسه بررسی بودجه ۱۴۰۱
گزارش کامل ایسنا از سیزدهمین جلسه بررسی بودجه ۱۴۰۱ و...



1400/12/11
21:21:50
0.0 / 5
738
تگهای خبر: آموزش , تصویب , دولت , طرح
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵