عضو كمیسیون عمران مجلس :

اجرای خطوط ریلی شلمچه- بصره در اقتصاد اثر مثبت و رو به رشدی خواهد داشت

اجرای خطوط ریلی شلمچه- بصره در اقتصاد اثر مثبت و رو به رشدی خواهد داشت

به گزارش پارلمان ایران دات كام ایسنا/لرستان عضو كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اجرای خطوط ریلی شلمچه - بصره اقتصاد دو كشور اثر مثبت و رو به رشدی خواهد داشت.


مجید كیانپور در گفت و گو با ایسنا، اظهار نمود: حمل و نقل ریلی بعنوان یكی از بخش های مهم سیستم حمل و نقل، نقش عمده ای را در عرصه اقتصادی، صنعتی و اجتماعی كشورها ایفا می كند.
وی با اشاره به اینكه حمل و نقل نسبی به واسطه مزایای خاص و نسبی كه در مقایسه با سایر بخش های حمل ونقلی ازجمله هوایی، جاده ای و دریایی دارد توانسته سهم قابل توجهی را در حوزه حمل و نقل به خود اختصاص دهد، افزود: توسعه شبكه حمل و نقل ریلی بدون تردید در زیرساخت و توسعه متوازن و پایدار، نقشی اساسی داشته و دارای اولویت بالایی است.
عضو كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اضافه كرد: حمل و نقل ریلی همین طور سهم تعیین كننده آن در تولید ناخالص ملی و نقش پیش نیاز آن در توسعه بخش های اقتصادی، تجارت، صنعت، كشاورزی و دیگر زیر بخش های اقتصادی و اجتماعی و خصوصاً اشتغال زایی بالای آن قابل انكار نیست.
كیانپور اظهار داشت: آنچه به صنعت حمل و نقل ریلی كمك می نماید تا به اهداف بالادستی نائل شود، استفاده از منابع و سرمایه های بخش خصوصی است.
وی درباب اجرای خطوط ریلی شلمچه-بصره اظهار داشت: اجرای این پروژه در اقتصاد دو كشور اثر مثبت و رو به رشدی خواهد داشت و می توان از این طریق، ظرفیت های بالقوه را بالفعل كرد.
عضو كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان كرد: در شرایط كنونی با عنایت به تحریم های صورت گرفته در حوزه حمل و نقل دریایی و هزینه های بسیار حمل و نقل جاده ای، بهترین گزینه و با صرفه ترین مسیر برای انتقال كالا، حمل و نقل ریلی است.
كیانپور عنوان كرد: با بهره برداری از پروژه قطار شلمچه-بصره و ارومیه - تركیه می توانیم از مسیری كوتاه كالاها را منتقل نماییم.
عضو كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هدف اصلی ایران از اجرای این پروژه را دسترسی به بازارهای اقتصادی عراق و تركیه و سپس بازار كشورهای اروپایی برشمرد و با اشاره به اینكه بطور قطع اجرای این پروژه ایران را به درآمد بسیار بالای صادراتی خواهد رساند، افزود: حمل و نقل ریلی یكی از بهترین راه كارهای برای انتقال كالاست، برای اینكه این نوع حمل نقل ارزان و ایمنی بالایی دارد.




منبع:

1398/09/09
23:40:08
5.0 / 5
4678
تگهای خبر: مجلس , مجلس شورای اسلامی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲