روایت نماینده شیراز از حادثه تروریستی حرم شاهچراغ

روایت نماینده شیراز از حادثه تروریستی حرم شاهچراغ

پارلمان ایران دات کام: نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی که بعد از وقوع حمله تروریستی در حرم شاهچراغ به آن جا رفته بود، به ارائه توضیحاتی از این حادثه و مشاهداتش پرداخت.


ابراهیم عزیزی در گفت و گو با ایسنا اظهار داشت: یک فرد تروریست مقارن ساعت ۱۷: ۴۵ امروز، از در باب الرضا حرم مطهر حضرت احمدبن موسی (ع) مبادرت به ورود کرده و از بدو ورود آغاز به تیراندازی به خادمان و زوار و کلیه افرادی که در ورودی حرم بودند، می کند.
وی افزود: این فرد تروریست با همان حالت تیراندازی وارد صحن می شود و وقتی که قصد ورود به شبستان حضرت امام خمینی (ره) داشته، با در بسته روبرو می شود و سپس وارد ضریح مطهر حضرت احمدبن موسی شده و با حالت وحشیانه مبادرت به تیراندازی می کند؛ متاسفانه ۱۳ نفر از زوار را به شهادت رسانده و ۲۲ نفر از زوار و کسانی که در وقت نماز در حالت عبادت بودند، مجروح شدند. هم اکنون مجروحین به بیمارستان منتقل شده و شهدا نیز درحال تشخیص هویت هستند.
عزیزی با اعلان اینکه پس از ورود نیروی انتظامی فرد ضارب دستگیر شده است، درباره ی تعداد افراد تروریست در این حمله اظهار داشت: کسی که وارد حرم مطهر می شود، یک نفر بوده است.
وی درباره ی وضعیت فعلی حرم شاهچراغ اظهار داشت: امنیت برقرار است و نیروهای انتظامی در آن مستقرند. سایر اقدامات بعدی هم اطلاع رسانی خواهد شد.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره ی این که آیا هویت ضارب مشخص شده است اظهار داشت: این مساله در دست بررسی می باشد.




منبع:

1401/08/05
14:11:26
0.0 / 5
454
تگهای خبر: مجلس , مجلس شورای اسلامی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴