یك عضو كمیسیون انرژی خبر داد

سوال از وزیر نفت درباره نقش بنزین در آلودگی هوا

سوال از وزیر نفت درباره نقش بنزین در آلودگی هوا

پارلمان ایران دات كام: یك عضو كمیسیون انژری مجلس شورای اسلامی از طرح سوال خود از وزیر نفت درباره نقش بنزین در آلودگی هوا آگاهی داد و اظهار داشت كه این سوال از طرف هیات رئیسه به كمیسیون انرژی ارجاع شده است.


علی بختیار در گفت و گو با ایسنا، اظهار نمود: متاسفانه برخی از پالایشگاه های ما رعایت جهات زیست محیطی نكردند و قسمتی از آلودگی هوای تهران و كلانشهرها ناشی از عدم رعایت استانداردهای زیست محیطی است دلیلش هم این است كه ما در كل كشور قیمت یكسانی داریم و برای بعضی از پالایشگاه ها استفاده از كاتلیست ها مقرون به صرفه نیست در صورتیكه قسمتی از پالایشگاه ها از آن استفاده می نماید.
وی با بیان این كه «پالایشگاه ستاره خلیج فارس بنزین با كیفیتی را تولید و صادر می كند» تصریح كرد: در مقابل بعضی از پالایشگاه های دیگر بنزین بدون كیفیت و بدون رعایت استانداردهای زیست محیطی تولید می كند كه همین مورد موجب آلودگی هوا آن هم در شرایط وارونگی هوا می شود.
بختیار تصریح كرد: ما هم در بنزین و هم در گازوئیل كه مربوط به خودرو های سبك و سنگین است گرفتار مشكل هستیم بنابراین من سوالی را از وزیر نفت مطرح كردم تا ایشان راجع به نقش بنزین در آلودگی هوا به نمایندگان توضیح دهد. این سوال روز یكشنبه تحویل هیات رئیسه مجلس شد و هیات رئیسه آنرا به كمیسیون انرژی ارجاع داد كه قاعدتا پس از تعطیلات هفته آینده در دستور كار كمیسیون قرار می گیرد.
این عضو كمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: رگولاتور پالایشگاه های كشور شركت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی است كه باید نظارت لازم را انجام دهد و سازمان حفاظت محیط زیست بعنوان متولی امر محیط زیست در كشور موظف است تهمیدات لازم را در این حوزه داشته باشد.
بختیار با بیان این كه «به گفته شهرداری تهران ۳۵ درصد آلودگی هوا مربوط به صنایع آلاینده است» اظهار داشت: این صنایع باید به شعاع ۱۲۰ كیلومتری از تهران منتقل شود. اما متاسفانه نه تنها این جابجایی صورت نگرفته بلكه همین الان ما شاهد توسعه صنایع در اطراف تهران هستیم در صورتیكه اگر خودروسازی های بزرگ و صنایع آلاینده را به شهرستان ها ببریم هم شهرستان ها را آباد می نماییم و در آن جا اشتغال پایدار ایجاد می نماییم هم تمركز جمعیت را از تهران می گیریم و هم معضل بزرگ تهران و ترافیك و آلودگی پایتخت حل خواهد شد.




منبع:

1398/10/04
14:48:05
5.0 / 5
4778
تگهای خبر: طرح , مجلس , مجلس شورای اسلامی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵