یك عضو كمیسیون شوراها:

در روزهای انتخابات مردم باز هم به میدان می آیند

در روزهای انتخابات مردم باز هم به میدان می آیند

پارلمان ایران دات كام: یك عضو كمیسیون امور داخلی كشور و شوراها در مجلس اصرار كرد كه در دوره گذشته گفتمان دیگری كه به واقعیت نزدیك تر بود در بین هیاهوی گفتمان برجامی گم شد، اما امروز با عنایت به شرایط كشور برجسته تر شده است.


احمد علیرضابیگی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به تفاوت رقابت های سیاسی در این دوره از انتخابات با ادوار گذشته، بیان كرد: در دوره گذشته انتخابات محور تبلیغاتی گروهی تكیه به برجام بود و نگاه خوش بینانه ای به غربی ها بود به دنبال آن نیز وعده هایی كه از طرف این طیف داده می شد مبتنی بر اجرایی شدن برجام بود.
ایشان سپس اظهار نمود: گروهی دیگر نیز با عنایت به تجارب گذشته نگاه خوش بینانه ای نسبت به غربی ها نداشتند و تاكید آنان بر نگاه واقع بینانه به مسائل كشور بود. گروهی كه با شعارهای برجامی جلو آمدند با واقعیت تلخی روبه رو شده و نتوانستند بر وعده های برجامی خود جامه عمل بپوشانند.
نماینده مردم تبریز در مجلس اشاره كرد: اساسا مردم با نگاه واقع بینانه تری پای صندوق های رای حاضر خواهند شد و حمایت خودرا از میراث امام كه تعیین سرنوشت سیاسی كشور در انتخابات است، به منصه ظهور خواهند گذاشت.
ایشان سپس در پاسخ به این پرسش كه برای تشویق مردم به منظور حضور پررنگ تر در انتخابات چه اقداماتی باید صورت گیرد، بدون اشاره به این كه اصلاح قیمت بنزین تصمیم نظام و مورد حمایت مقام معظم رهبری بوده است اظهار داشت: در سال های گذشته همواره دولت ها در روزهای منتهی به انتخابات با صدور بخش نامه هایی بدنه اجرایی كشور را به ایجاد فضای مطلوب تری در جامعه تشویق می كردند اما امسال با افزایش نامتعارف قیمت بنزین بدون آماده سازی جامعه نارضایتی در میان مردم به وجود آورده است.
علیرضا بیگی ادعا كرد: بخشنامه های دولت بعد از افزایش قیمت بنزین خود حاكی از این است كه دولت آمادگی لازم را برای اجرای این طرح نداشته است؛ این مساله بر اعتماد مردم تاثیر گذاشته است. دولت در شرایط كنونی ملاحظه وضعیت معیشتی مردم را نمی نماید. اجرای این طرح به بدترین نحو از طرف دولت خود علامت سوال بزرگی به وجود آورده است.
وی ادامه داد: می توان اظهار داشت كه مردم گرفتار شكست عشقی شده و این انتظار را از دولت نداشتند. آنچه حالا برای مشاركت بیشتر مردم در انتخابات ضروری می باشد، باید اقدامات لازم برای بهبود وضعیت معیشتی مردم صورت گیرد. مردم همانند 22 بهمن سال قبل كه با وجود تنگناهای اقتصادی و گران تر شدن بعضی از كالاها حضور با شكوهی در راهپیمایی داشتند، در انتخابات نیز با وجود ناكارآمدی بعضی از مسئولان و مشكلات باز هم به میدان می آیند.
ایشان سپس با اشاره به شعور سیاسی بالای مردم، اظهار داشت: مردم مصالح نظام و دفاع از انقلاب اسلامی را از ناكارآمدی های مسئولان جدا كرده و با حضور پرشور خود سناریوهای دشمنان و مخالفان نظام اسلامی را خنثی می كنند.




منبع:

1398/10/10
12:47:41
5.0 / 5
4638
تگهای خبر: دولت , رهبری , طرح , مجلس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳