كوهكن:

عدم التزام به اسلام دلیل رد صلاحیتم است

عدم التزام به اسلام دلیل رد صلاحیتم است

به گزارش پارلمان ایران دات كام نماینده لنجان به عرضه توضیحاتی درباره ی رد صلاحیتش برای حضور در انتخابات مجلس یازدهم پرداخت و اظهار داشت كه احیانا دلیل این مورد بحث ساختمان های مجلس باشد بهتر بود پیش از رد صلاحیت اسناد و مدارك را می خواستند تا توضیحاتی عرضه شود.


محسن كوهكن در گفتگو با ایسنا اظهار نمود: بنده با استناد به بند ۱ ماده ۲۸ درباره ی عدم التزام به اسلام رد صلاحیت شده ام هنوز مستنداتی عرضه نشده است اما حدس می زنم كه این رد صلاحیت به دو دلیل است.
وی ادامه داد: فهرستی از بانك ملی از چند سال پیش مطرح شده و ما بعنوان یكی از بدهكاران بانكی معرفی شده ایم و كپی پروانه ساختی وجود دارد كه طبق آن بنده مالك ۱۷ هزار متر زمین در منطقه سعادت آباد پشت هتل اسپیناس هستم و ۴۰۰ تا ۵۰۰ واحد دارم كه این همان بحث مسكن كوثر است.
این نماینده مجلس اضافه كرد: طبیعتا وقتی پروانه ساختمانی و سند رسمی از شهرداری تهران به نام بنده بعنوان مالك به هیات نظارت ارجاع می شود و از آن طرف در سایت بانك ملی من را بعنوان یكی از بدهكاران عمده مالی معرفی می كنند آنها مرا رد صلاحیت كرده چون این دو مورد از مصادیق عدم احراز صلاحیت است. ولی بهتر بود كه پیش از رد صلاحیت توضیحاتی می خواستند.
وی ادامه داد: بنده عضو هیات امنای این پروژه هستم درست است كه پروانه و سند این ملك به نام ما است ولی متعلق به ما نیست. مالكان این ساختمان ها از ۵ سال قبل ساكن شده اند. درباره ی بدهكاری بانكی هم من ریالی از بانك ملی وام نگرفتم بلكه دو پروژه مسكونی مربوط به مجالس هفتم و هشتم برای كاركنان و نمایندگان ادوار ساختیم كه نام من در هر دو پروژه وجود دارد ما تعهد كردیم كه اعضا وام هایشان را پرداخت كنند كه خوشبختانه افراد وام گرفته و اقساط را می دهند. بنابراین شخص بنده بدهكاری بانكی ندارم.
این نماینده مجلس در جمع بندی اظهار داشت: این كه این گونه نام نمایندگان را بعنوان رد صلاحیت شدگان می آورند اشكال دارد ما با استفاده از حق قانونی خود مدارك مان را نشان می دهیم و آنها متوجه اشتباهشان می شوند و شورای نگهبان هم در نهایت تایید می كند ولی این برای بخشی از جامعه ذهنیت بوجود آورده كه نماینده و رابطه مشكل را حل می كند. در نهایت من و شورای نگهبان زیر سوال می رویم پس بهتر است در مورد نمایندگان و افراد نام آشنا پیش از اعلام رد صلاحیت از آنها مدارك لازم را بخواهند.
كوهكن در انتها تصریح كرد كه این صحبت ها را از نظر اصلاح رویه انجام می دهم. اعتقادم هم بر آن است كه باید نظارت شورای نگهبان استصوابی باشد.




منبع:

1398/10/25
16:49:00
5.0 / 5
4720
تگهای خبر: طرح , قانون , مجلس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴