رئیس فراكسیون پاسخگوی مجلس:

ایران حاضر نیست به هیچ كشوری باج دهد

ایران حاضر نیست به هیچ كشوری باج دهد

پارلمان ایران دات كام: رئیس فراكسیون پاسخگوی مجلس شورای اسلامی اصرار كرد كه دنیا و سازمان ملل متحد در جریان است كه ایران تمام تلاش خودرا برای حفظ برجام به كار گرفت اما چیزی جز بدعهدی ندید بلكه رفتار اروپایی ها موجب شد تا دیگر ایران نگاه مستقلانه ای به اتحادیه اروپا از آمریكا نداشته باشد.


علی بختیار در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اقدام اروپایی ها در فعال كردن مكانیزم ماشه در رابطه با برجام اظهار داشت: اروپایی ها باید بدانند كه صبر جمهوری اسلامی نیز حدی دارد. از اتحادیه اروپا انتظار می رفت كه مستقل از آمریكایی ها خود تصمیم گیر باشند اما آنها نشان داده اند كه به آمریكایی ها وابسته بوده و اراده ای از خود ندارند.
ایشان سپس اظهار نمود: اروپایی ها تا به امروز هرچه درباب برجام گفتند، نتوانستند عملی كنند. اروپایی ها گفته بودند كه درگاه مالی مستقلی ایجاد خواهند كرد و زمینه سرمایه گذاری اروپایی ها را در ایران فراهم خواهند كرد اما نتوانستند. آنها به هیچكدام از قول هایی كه در زمینه برجام دادند نتوانستند جامه عمل بپوشانند.
نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس اشاره كرد: رفتار اروپایی ها موجب شد تا دیگر ایران نگاه مستقلانه ای به اتحادیه اروپا از آمریكا نداشته باشد. اساسا این امر بر روی تصمیم گیری ایران در روابط تجاری و سیاسی با اروپا و امضای توافقنامه ها و موافقتنامه ها موثر خواهد بود.
ایشان سپس اشاره كرد: جمهوری اسلامی همواره نشان داده كه از روابط با اروپایی ها استقبال می كند اما رفتارها و گاهی كارهای نابخردانه آنان است كه در مواضع ایران موثر است. رفتارهای اروپایی ها تا به امروز سبب شده تا روابط ما پا به تیرگی بگذارد. ایران چارچوب سیاست خارجی روشنی دارد و حاضر نیست به هیچ كشوری باج دهد.
این عضو فراكسیون امید مجلس در ادامه در پاسخ به این پرسش كه با فعال شدن مكانیسم ماشه چقدر احتمال بازگشت ایران به ذیل بند ۷ سازمان ملل در شورای امنیت وجود دارد؟، اظهار داشت: اساسا چنین چیزی امكان پذیر نیست. امروز تمام مردم جهان از اروپا گرفته تا خود آمریكایی ها می دانند كه این آمریكایی ها بودند كه یكجانبه از برجام خارج شده و تحریم های ظالمانه ای را مقابل ما وضع كرده و در نهایت مبادرت به ترور یكی از سرداران عالی رتبه نظام ما كردند. اروپایی ها نیز صرفا نظاره گر بوده و هیچ اقدامی انجام ندادند.
بختیار درانتها اشاره كرد: امروز دنیا باید پاسخ دهد كه برای جمهوری اسلامی چه منافعی در برجام وجود دارد كه باید در آن باقی بماند؟. دنیا و سازمان ملل متحد در جریان است كه ایران تمام تلاش خودرا برای حفظ برجام به كار گرفت اما چیزی جز بدعهدی ندید. ایران نیز برای مدیریت كشور و رویارویی با تحریم های ظالمانه آمریكا مجبور است كه سیاست جدیدی اتخاذ كند. تحریم ها مشكلات جدی برای مردم خصوصاً بیماران به وجود آورده است. ایران سیاست هایی را اتخاذ نموده است تا با فشارهای حداكثری كه مقابل ملت ایران می شود، روبرو شود.




منبع:

1398/11/04
23:50:12
5.0 / 5
4553
تگهای خبر: مجلس , مجلس شورای اسلامی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳