عارف:

فهرست كاملا اصلاح طلبانه ارائه می نماییم

فهرست كاملا اصلاح طلبانه ارائه می نماییم

به گزارش پارلمان ایران دات كام رئیس فراكسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به احتمال تایید صلاحیت مجدد برخی كاندیداهای اصلاح طلب، اظهار داشت: ما هم اكنون اصلی ترین جریان این كشور و نظام را نمایندگی می نماییم و بنا داریم در انتخابات پیش رو فهرست كاملا اصلاح طلبانه عرضه نماییم.


به گزارش پارلمان ایران دات كام به نقل از ایسنا، محمدرضا عارف در مراسم رونمایی از گزارش عملكرد فراكسیون امید شورای اسلامی كه بامداد امروز(سه شنبه) هشتم بهمن در محل فراكسیون امید و با حضور اعضای مجمع عمومی این فراكسیون برگزار شد، اظهار داشت: مكانیسمی كه در دهه ۹۰ طبق آن در انتخابات حضور پیدا كردیم مبتنی بر اصل وحدت بود و توانستیم در این راه جلو برویم. شورای هماهنگی اصلاح طلبان ساز و كارهایی در این حوزه پیشنهاد كرد كه مهمترین آنها تشكیل شورایعالی بود، ما با این رویكرد جلو رفتیم و جواب گرفتیم.


رئیس فراكسیون امید مجلس شورای اسلامی تصریح كرد: ما توانستیم با این ساز و كار در تهران و در انتخابات مجلس شورای اسلامی و در انتخابات شوراها فهرست ارائه دهیم و فهرست مان به صورت صددرصدی رای آورد، اتفاقی كه پیش از آن هیچ گاه نیفتاده بود. در انتخابات شوراها ۴۸ فهرست موازی اصلاح طلبان ارائه شد اما فهرست ما كه فهرست اصلی اصلاح طلبان بود، توانست رای بیاورد.


وی خاطرنشان كرد: یكی از انتقاداتی كه همواره در طول چند سال قبل به شورایعالی وارد بوده، این است كه نسبت به وظیفه نظارتی اش بر فراكسیون امید و شوراها قصور داشته است كه ما تا حدودی این انتقاد را وارد می دانیم.


نماینده مردم تهران اظهار داشت: وقتی كه شورایعالی تشكیل شد به علت اینكه تهدیدی برای رقبا بود، تلاش هایی برای تخریب آن انجام شد اما خوشبختانه این شورا توانست به خوبی كار خویش را پیش ببرد و در انتخابات مجلس كه ما در خوشبینانه ترین حالت فكر می كردیم ۵۰ الی ۷۰ كرسی را به دست بیاوریم، توانستیم حدود ۱۳۰ نفر را با فهرست امید به مجلس بفرستیم.


عارف اضافه كرد: ما در این دوره از انتخابات در شورایعالی سیاستگذاری اصلاح طلبان به این نتیجه رسیدیم كه ائتلاف نمی نماییم، فهرست مان كاملا اصلاح طلبانه خواهد بود و هر جا كاندیدا داشته باشیم، فهرست می دهیم. حدودا روندی كه دور قبل طی شده از جانب شورایعالی رد شده است. گرچه هم اكنون بحث رد صلاحیت ها مقداری كار را مشكل می كند كه البته قابل پیشبینی بود و كاملا طبیعی است چون كه ما همواره با حذف كاندیداهای اصلاح طلب در ادوار مختلف انتخابات روبرو بوده ایم و این امر جدید و خاص این دوره هم نیست ولی چون در این دوره در مجلس حضور داریم بنابراین آنرا بیشتر حس می نماییم.

وی تصریح كرد: اتفاقی كه در این دوره افتاد، دفعه اول نیست كه افتاده است؛ سال ۸۶ هم ما این مقدار ردصلاحیت ها را داشتیم و كسانی هم كه تایید شدند، انصراف دادند؛ علت انصراف هم ردصلاحیت های گسترده عنوان شد.


رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان با تاكید بر اینكه در انتخابات مجلس یازدهم بحث هویت برای جریان اصلاحات بسیار اهمیت دارد، تصریح كرد: هم اكنون و در انتخابات مجلس یازدهم مهمترین تاكید ما بر بحث حضور مردم در انتخابات است. ما اگر پشتوانه مردمی را از دست بدهیم، چیزی نخواهیم داشت. حضور ما بعنوان اصلاح طلبان در جهت ادای وظیفه و تكلیف است چون كه جریان اصلاحات جریانی است كه ریشه در انقلاب دارد و حذف شدنی نیست.


وی با اشاره به اینكه نباید جریان اصلاحات را برای منویات خودمان بخواهیم، اظهار داشت: نباید بگوییم اگر فلانی رد شد، آسمان به زمین آمده است. با رفتن یك فرد جریان از بین نمی رود، باید اجازه دهیم كه اگر خودمان نمی توانیم دیگرانی بیایند و اتفاقاتی را رقم بزنند. ما باید در خدمت جریان باشیم و در این راستا فعالیت نماییم.


رئیس فراكسیون امید مجلس شورای اسلامی بیان نمود: پیش از دهه ۹۰ و در كمتر از ۱۰ سال قبل برخی ادعای آخر اصلاحات را مطرح نمودند، حتی تا پیش از اسفند ۹۱ ارزیابی برخی بزرگان این بود كه فضابرای حضور در انتخابات ریاست جمهوری مهیا نیست اما ما آمدیم و موفق هم شدیم، فضا عوض شد. هم اكنون هم وظیفه ملی داریم كه در انتخابات شركت نماییم.


وی با اشاره به اینكه ما هم اكنون اصلی ترین جریان نظام و كشور را نمایندگی می نماییم، اظهار داشت: این جریان باید قدر خودش را بداند، در صحنه حضور پیدا كند، البته این حضور فقط برای كسب قدرت و با این هدف نباشد. وظیفه ما در این حوزه سنگین است و باید به این وظیفه عمل نماییم.


عارف تصریح كرد: امیدواریم بحث تایید صلاحیت ها به خوبی صورت گیرد كه ما بتوانیم فهرست خوبی را در تمامی حوزه ها تهیه نماییم، كار جدی را آغاز نماییم و در انتخابات حضور فعال داشته باشیم.


عارف در ادامه با اشاره به جلسات خود با مقامات مربوطه درباره رد صلاحیت برخی نمایندگان فعلی و كاندیداهای اصلاح طلب اظهار داشت: تاكید ما این بود كه در این دوره نیازمند مشاركت جدی مردم در انتخابات هستیم و لازم است در بررسی صلاحیت ها مر قانون رعایت شود. ما این مورد را در هیئت نظارت چند استان بزرگ هم پیگیری كردیم.


رئیس فراكسیون امید با اشاره به سوابق ردصلاحیت ها در ادوار گذشته انتخابات، اظهار داشت: من جلسه ای را هم با آقای لاریجانی برای همفكری در این حوزه داشتم و ایشان هم در حال پیگیری مبحث ردصلاحیت برخی نمایندگان فعلی است.

عارف تصریح كرد: ما در مورد بررسی صلاحیت ها گزارش های غیر رسمی داریم، خوش بین هستیم و امیدواریم حجم بالایی از افراد شایسته و واجد شرایط باردیگر تایید صلاحیت شوند و به گرم تر شدن فضا كمك كنند.

وی تصریح كرد: متاسفانه فضای كشور از نظر انتخاباتی هنوز فضای پرشوری نیست، به صورت مثال همواره فضای دانشگاه ها در آستانه انتخابات فضای گرمتری بود كه البته بخشی از آن ناشی از حوادث اخیر است. ما باید برای گرم تر شدن فضا تلاش نماییم چون كه معتقدیم مردم باید به صحنه بیایند و برای این كار لازم است كه جریانات سیاسی فعال شوند.






منبع:

1398/11/08
21:00:15
5.0 / 5
4705
تگهای خبر: طرح , قانون , مجلس , مجلس شورای اسلامی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۴