چهل و یكمین سالگرد انقلاب اسلامی،

كدخدایی: بیشتر از 7100 نفر تایید صلاحیت شدند

كدخدایی: بیشتر از 7100 نفر تایید صلاحیت شدند

پارلمان ایران دات كام: سخنگوی شورای نگهبان از تایید صلاحیت بیشتر از 7100 داوطلب نمایندگی انتخابات مجلس یازدهم آگاهی داد.



به گزارش پارلمان ایران دات كام به نقل از ایسنا عباسعلی كدخدایی در حاشیه حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن ۹۸ اظهار نمود: ایام دهه فجر و امروز كه ۲۲ بهمن روز پیروزی انقلاب اسلامی است را سپری می نماییم، روزی كه اراده مردم بر آن قرار گرفته تا نظام جدید اسلامی را پی ریزی كنند.

وی اضافه كرد: الحمدلله به لطف خداوند و با پشتیبانی مردم چهل و یكمین سال را هم پشت سر گذاشتیم، بااینكه مشكلاتی هم بوده است و دشمنان همیشه درصدد ضربه زدن به انقلاب اسلامی و منافع ملی مردم بوده اند اما خوشبختانه با پشتیبانی های مردم و با تبعیت از منویات رهبر معظم انقلاب همچنان انقلاب به پیش است و ان شاءالله رشد و پیشرفت خوبی را برای مردم عزیز آرزو می كنم.

سخنگوی شورای نگهبان در ارتباط با آخرین وضعیت تایید صلاحیت داوطلبان نمایندگی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار نمود: نتایج تایید صلاحیت ها آماده شد و امروز هم به تدریج به نظرات و اعلام نظر نهایی شورای نگهبان برای وزارت كشور ارسال می شود و بوسیله فرمانداری ها در اختیار داوطلبین محترم قرار می گیرد.

كدخدایی اضافه كرد: امیدواریم ان شاءالله با اقداماتی كه صورت گرفته انتخابات خوبی را پیش رو داشته باشیم. باتوجه به تاكیدات مقام معظم رهبری با حضور پرشور و با مشاركت حداكثری همه مردم فارغ از گرایش، جناح و گروه های سیاسی را در انتخابات شاهد باشیم و وعده ما ان شاءالله دوم اسفند ماه پای صندوق های رای است.

سخنگوی شورای نگهبان در مورد تحریم انتخابات از طرف برخی گروه ها اشاره كرد: البته گروه هایی كه تعلقی به مردم و نظام داشته باشند از این صحبت ها نخواهند كرد. خوشبختانه ما هم از جهت بررسی صلاحیت ها این اطمینان را به همه مردم می دهیم و قبلا هم اعلام كردیم كه بررسی صلاحیت ها دقیق و بر طبق مستندات بوده است.

وی افزود: از جهت تعداد داوطلبانی كه صلاحیتشان تایید شده، در واقع همه گروه ها و جناح های سیاسی هم به نظر ما افرادی را دارند كه می توانند حضور داشته باشند و ان شاء الله صحبت از تحریم و نیامدن را به دشمنان واگذار می نماییم.

كدخدایی اشاره كرد: هر كسی كه دوستدار انقلاب اسلامی است ان شاءالله در دوم اسفند پای صندوق رای حاضر خواهد شد.

سخنگوی شورای نگهبان در مورد تعداد افراد تایید صلاحیت شده بیان كرد: بیشتر از ۷ هزار و ۱۰۰ نفر صلاحیتشان تایید شده است و ان شاءالله امروز در اختیار فرمانداری ها قرار خواهد گرفت.

وی در ارتباط با اینكه ساز و كار شورای نگهبان برای شفافیت تبلیغات انتخاباتی به چه شكل است؟ اظهار نمود: همانطور كه مستحضر هستید این قانون تازه ابلاغ گردیده و امیدواریم كه مراحل اجرایی آن از طرف وزارت كشور صورت گیرد. طبیعتا ما هم بر همه مراحلی كه در قانون ذكر شده است نظارت خواهیم داشت.

سخنگوی شورای نگهبان در ارتباط با موضع شورای نگهبان درباب لایحه دولت برای برگزاری همه پرسی اشاره كرد: هر اقدامی كه از مسیر قانونی باشد شورای نگهبان مخالفتی ندارد و اگر در راه قانون و بر طبق قانون باشد طبیعتا ما هم وظایف قانونی خودرا انجام خواهیم داد.

وی در ارتباط با تخلفات مربوط به تبلیغات نمایندگان در روزهای انتخابات پیش رو اضافه كرد: تبلیغات اگر مصداق تبلیغات زودهنگام باشد طبیعتا دستگاه های مختلف حسب وظیفه باید گزارش و پیگیری كنند و ما هم اگر به این نتیحه برسیم اساسا برخورد خواهیم كرد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اینكه باتوجه به رد صلاحیت های طیف وسیعی از داوطلبان مشاركت در انتخابات را چگونه پیش بینی می كنید؟ بیان كرد: هیچ طیف گسترده ای از رد صلاحیت ها نداشتیم. بیشتر از ۷ هزار و ۱۰۰ نفر صلاحیتشان تایید شده و این یعنی ۵۰ درصد از افراد صلاحیتشان مورد تایید واقع شده است و از همه گرایش ها، جناح ها و گروه ها هم حضور دارند.

وی در ارتباط با تعداد نهایی رد صلاحیت نمایندگان فعلی مجلس اظهار داشت: ۷۵ نفر از نمایندگان دوره فعلی رد صلاحیت شده اند. سخنگوی شورای نگهبان درانتها درباب اینكه اگر نظارت استصوابی وجود دارد چرا در مدت نمایندگی به تخلفات رسیدگی نشده، اظهار داشت: در بحث مایندگان طبق قانونی كه وضع شد نظارت بر عملكرد آنها بر عهده خود مجلس قرار گرفته و طبیعتا باید از این طریق اقدام گردد.





منبع:

1398/11/22
17:06:54
5.0 / 5
4709
تگهای خبر: ابلاغ , دولت , رهبری , قانون
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳