نشست كمیته راهبردی مجمع امید تهران

وزیر ورزش: بزودی شاهد حضور زنان در ورزشگاه ها خواهیم بود

وزیر ورزش: بزودی شاهد حضور زنان در ورزشگاه ها خواهیم بود

به گزارش پارلمان ایران دات كام وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینكه «زیر ساخت های لازم برای حضور زنان در بیشتر ورزشگاه های كشور فراهم شده است»، اظهار داشت: «ان شاءالله بزودی شاهد حضور بانوان در ورزشگاه ها خواهیم بود.


به گزارش پارلمان ایران دات كام به نقل از ایسنا، نشست كمیته راهبردی مجمع امید تهران با حضور وزیر ورزش و جوانان، استاندار تهران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران و معاون برنامه ریزی شهرداری تهران به ریاست محمدرضا عارف جهت بررسی وضعیت ورزش شهر تهران انجام شد.
در این نشست محمدرضا عارف رئیس مجمع امید طی سخنانی با تسلیت ایام سوگواری ماه محرم به فلسفه شكل گیری مجمع امید تهران اشاره نمود و با اشاره به اینكه «یكی از مسائل مهم شهر تهران سوژه ورزش است» بر لزوم توجه جدی به نظام جامع توسعه ورزش كشور اصرار كرد و اظهار داشت: سرانه ورزش تهران از محروم ترین نقاط كشور هم پایین تر است و باید با عنایت به منابع موجود برای توسعه اماكن ورزشی در تهران اقدام جدی صورت گیرد.
وی با اشاره به اینكه «ورزش ارزان ترین روش برای پر كردن اوقات فراغت اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان است»، اظهار داشت: نهادهای مختلف همچون شهرداری و دولت باید برای بروزرسانی تجهیزات ورزشی اقدامات اساسی را انجام دهند و مجلس شورای اسلامی نیز همكاریهای لازم را در بحث تخصیص بودجه انجام می دهد.
رئیس مجمع امید با اشاره به نقش موثر بانوان در تحولات مهم كشور، اشاره كرد: حضور پر رنگ بانوان در مجامع مختلف و مراسم های ملی و مذهبی در كنار مردان با كمترین حاشیه همراه بوده و حضور این قشر از جامعه در اماكن ورزشی هم با عنایت به آمادگی ورزشگاه های كشور همچون تهران از نظر زیرساخت های لازم، نباید با محدودیت هایی رو به رو باشد.
وی با اشاره به اینكه «مساله حضور بانوان در ورزشگاه ها باید با تدبیر و با محوریت دولت حل شود»، اشاره كرد: مسائلی همچون ورود بانوان به ورزشگاه ها نباید سیاسی شود و نباید لاینحل باقی بماند كه زمینه ساز بهانه هایی برای اجماع مقابل كشورمان شود.
در این جلسه مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان گزارشی از اقدامات وزارت خانه متبوع خود در توسعه ورزش كشور به ویژه در تهران ارائه كرد و از ایجاد زیر ساخت های لازم برای حضور اقشار مختلف جامعه در بیشتر ورزشگاه های كشور آگاهی داد.
وزیر ورزش و جوانان با اشاره به تمهیدات انجام شده برای حضور بانوان در ورزشگاه ها، اشاره كرد: با فراهم كردن زیر ساخت های لازم در بیشتر ورزشگاه های كشور، زمینه حضور بانوان را با ملاحظه تمامی شرایط فراهم كردیم و ان شاءالله بزودی شاهد حضور بانوان در ورزشگاه ها خواهیم بود. البته الان هم بانوان كشورمان در مسابقات مختلف همچون والیبال محدودیتی برای حضور در ورزشگاه ندارند.
او همینطور با اشاره به تلاش های وزارت ورزش و جوانان جهت خنثی سازی و مقابله با كارشكنی ها و مسئله سازی دشمنان كشور برای حضور افتخار آفرین ورزشكاران ایرانی در صحنه های بین المللی، بر حضور مقتدرانه تیم های ملی در رویدادهای ورزشی اصرار كرد.
سلطانی فر با قدردانی از برگزاری نشست مجمع امید جهت بررسی وضعیت ورزش در شهر تهران، اشاره كرد: انتظار است همه نهادها همچون مجلس شورای اسلامی و مدیریت شهری تهران برای حل مشكلات حوزه ورزش پایتخت با دولت به مانند گذشته همكاری مستمری داشته باشند.
محمدرضا تابش رئیس فراكسیون ورزش مجلس نیز در این جلسه با اشاره به ابعاد اجتماعی ورزش و پیگیری های صورت گرفته در این فراكسیون برای كمك به ارتقای ورزش، خواهان اهتمام بیشتر دولت برای حل معضلات در حوزه ورزش شد.
همچنین محسنی بندپی استاندار تهران و محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران و سایر اعضای این كمیته و مدعوین طی سخنانی بر لزوم هماهنگی همه نهادها برای حل مشكلات ورزش شهر تهران و ایجاد تسهیلات لازم جهت استفاده همه اقشار جامعه از ظرفیت های ورزشی تاكید نمودند.




منبع:

1398/06/25
19:41:35
5.0 / 5
4742
تگهای خبر: دولت , مجلس , مجلس شورای اسلامی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴