در دیدار با رئیس مجلس سوریه

لاریجانی: ایران در بازسازی ها كنار سوریه ایستاده است

لاریجانی: ایران در بازسازی ها كنار سوریه ایستاده است

به گزارش پارلمان ایران دات كام رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس مجلس سوریه اظهار داشت: مطمئن باشید در بازسازی ها هم در كنار شما خواهیم بود.


به گزارش پارلمان ایران دات كام به نقل از ایسنا، علی لاریجانی در دیدار با حموده صباغ، رئیس مجلس سوریه، تصریح كرد: ایران و سوریه دو كشور برادر و دوست هستند.
رئیس مجلس شورای اسلامی بیان نمود: تروریست ها توسط آمریكا در این منطقه به وجود آمدند و متاسفانه بعضی از كشورهای منطقه هم از آنها حمایت كردند، اما شما در این استقامت پیروز شدید.
وی خطاب به رئیس مجلس سوریه با اشاره به اینكه شرایط نسبت به ۸ سال قبل تغییر كرده است، اظهار داشت: در آن زمان یكی از رهبران كشورهای منطقه به ایران آمد. "وی گفت، چرا شما از سوریه حمایت می كنید، كار سوریه تمام است. دو هفته دیگر با هم در مسجد اموی نماز می خوانیم." من به ایشان اعلام كردم كه شما اشتباه می كنید و ملت سوریه را نمی شناسید.
لاریجانی افزود: بعضی از كشورهای منطقه حرف ما را گوش نكردند و امروز متوجه شدند.
رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هدف آنها این بود كه كار سوریه را طی چند هفته تمام كنند. امروز ما به شما و رئیس جمهور و مسؤلان سوریه این پیروزی ها را تبریك می گوییم.
لاریجانی با بیان این كه اطمینان داشته باشید در پشتیبانی از شما راسخ هستیم، اضافه كرد: با شناخت كامل از سوریه و منطقه، از شما حمایت كردیم و همچنان حمایت خواهیم كرد و همكاری با شما را یك امر تاكتیكی نمی دانیم.
رییس مجلس شورای اسلامی با ذكر این مطلب كه امروز شما وارد صحنه بازسازی و بهبود شرایط اقتصادی شده اید، تصریح كرد: تجار ایران و سوریه در شرایط امروز می ‎توانند با یكدیگر همكاری كنند.
رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس مجلس سوریه اظهار داشت: مطمئن باشید در بازسازی هم در كنار شما خواهیم بود.
رئیس مجلس سوریه: شهادت سردار سلیمانی و شهدای مقاومت آسمان امنیت را روشن كرده است
حموده صباغ، رئیس مجلس سوریه در دیدار با لاریجانی ضمن خیر مقدم به رئیس مجلس شورای اسلامی و هیئت همراه، تصریح كرد: دیدار ما دیدار برادران است، در واقع این دیدار مبین رابطه تاریخی و راسخ بین دو كشور است.
رئیس مجلس سوریه با اشاره به اینكه پیوند تاریخی ایران و سوریه توسط رهبران دو كشور سوریه و ایران مرحوم حافظ اسد و مرحوم امام خمینی (ره) بوجود آمده است، بیان نمود: رابطه بین دو كشور تابحال ادامه پیدا كرده و با خون شهدای دو ملت و مسؤلان دو كشور تقویت شده است.
وی با اشاره به اینكه لازم می دانم شهادت سردار سلیمانی و یاران شهدای مقاومت را تسلیت عرض نمایم، اضافه كرد: خون این شهدا، آسمان امنیت ما را روشن كرده و راه مقاومت را در مقابل آمریكا و نظام استكبار و برای تمامی آزادگان گشوده است.
حموده صباغ افزود: تروریست های احمق تصور كردند با شهادت این فرماندهان می توانند آتش مقاومت را خاموش كنند، در حالیكه این اقدامات نتیجه عكس خواهد داد و سبب دلگرمی تمام ملت ها و دوستداران مقاومت در مقابل آمریكا و استكبارگران خواهد شد.
رئیس مجلس سوریه با اشاره به عمق روابط و پیوندهای بین رهبری دو كشور و ملت، اظهار داشت: از جمهوری اسلامی به خاطر تمام حمایت ‎هایی كه در مقابل تروریسم از سوریه داشته، تشكر می كنم.
حموده صباغ با ابراز امیدواری از این كه روابط ایران و سوریه در سایه رهبران دو كشور گسترده تر شود و پیشرفت كند، تصریح كرد: ما اشتیاق داریم كه هرچه زودتر پیروزی نهایی فرا برسد و با هم این پیروزی را جشن بگیریم.
لاریجانی در دیدار نخست وزیر سوریه عنوان كرد: تاكید بر همكاری شركت ها و بانكهای ایران و سوریه
به گزارش پارلمان ایران دات كام به نقل از ایسنا، در ادامه دیدارهای علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و مسؤلان كشور سوریه، عماد خمیس، نخست وزیر سوریه با رئیس مجلس كشورمان دیدار و گفتگو كرد.
لاریجانی در این دیدار با اشاره به نقش سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در مبارزه با تروریسم، بر استمرار حمایت كشورمان از سوریه در مرحله پیش رو بخصوص همكاری شركت های بخش خصوصی و دولتی، بانك ها و دیگر همكاریهای دوجانبه دو كشور در زمینه اقتصادی تصریح كرد.
در این دیدار همینطور عماد خمیس با تشكر از حمایت جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت سوریه در مقابل تروریسم و توطئه های خارجی بر لزوم استمرار همكاریهای دو كشور در تمامی ابعاد سیاسی و اقتصادی تصریح كرد.
لاریجانی در ادامه سفر خود، شب گذشته دمشق را به مقصد بیروت ترك كرد و با استقبال مسؤلان لبنان وارد بیروت شد.



1398/11/28
13:49:31
5.0 / 5
4473
تگهای خبر: دولت , رهبری , مجلس , مجلس شورای اسلامی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱