مخالفت پلیس با كاهش مجازات مجرمان موادمخدر

مخالفت پلیس با كاهش مجازات مجرمان موادمخدر

به گزارش پارلمان ایران دات كام رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا خواهان تجدید مجازات مجرمان موادمخدر در قانون شد.


سردار مسعود زاهدیان در گفتگو با ایسنا، درباره احتمال كاهش مجازات مجرمان موادمخدر نظیر قاچاقچیان و خرده فروشان اظهاركرد: در گذشته زمانی كه قانونگذار برای مجرمان موادمخدر قانون را تدوین كرد، واقع بینانه با مبحث روبه رو و این قانون تدوین شد، چون كه این افراد سلامت جامعه را به خطر می اندازند و حتما باید مجازاتشان سنگین تر از چیزی كه هست بشود، نه اینكه تقلیل پیدا كند.
وی با اشاره به اینكه پلیس مخالف كاهش مجازات این مجرمان است، اظهار داشت: امیدواریم دوستان مقداری این بحث هایی را كه در سایر كشورها وجود دارد بررسی نمایند. مدتی قبل گزارشی می خواندم كه در یكی از كشورهای حوزه اسكاندیناوی كه اتفاقا خیلی هم ادعای رعایت مسائل حقوق بشری را دارند، خرید و فروش موادمخدر جرم است و تحت هر شرایطی عاملان آن به زندان می روند. این نشان داده است كه در مبارزه با موادمخدر نباید تعارف و شوخی داشت.
رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا با تاكید بر اینكه ما اینجا نباید با این جرائم خوشبینانه برخورد نماییم، خاطرنشان كرد: حتما مجازات های سنگین برای جرم خرید و فروش موادمخدر بازدارنده است و جامعه را واكسینه می كند. امیدواریم كه افرادی كه این مسائل را دنبال می كنند حتما به این مسئله مهم توجه نمایند.
زاهدیان درباره اینكه آیا پلیس نظرش را به این افراد اعلام نموده، اظهار داشت: ما نظراتمان را گفته ایم اما افرادی كه دنبال این موارد هستند گاها به دلایلی توجیه پذیر هم نیستند. امیدواریم در مجلس جدید این مسائل بهتر پیگیری شود و در آینده در این حوزه قوانین بهتری داشته باشیم.



1398/12/03
14:26:20
5.0 / 5
4432
تگهای خبر: قانون , مجلس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲