موسوی لارگانی:

حمله به آرامكو قدرت یمنی ها را اثبات كرد

حمله به آرامكو قدرت یمنی ها را اثبات كرد

به گزارش پارلمان ایران دات كام نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آمریكا و عربستان قصد دارند قدرت نمایی یمنی ها را زیر سؤال ببرند و بگویند كشور دیگری پشت حملات به تأسیسات نفتی آرامكو است.


سید ناصر موسوی لارگانی در گفت و گو با ایسنا، درباب حملات هوایی به تأسیسات نفتی آرامكو عربستان، اظهار نمود: نزدیك به ۵ سال است كه آل سعود خبیث حمله ناجوانمردانه ای را مقابل مردم مظلوم یمن آغاز نموده و همواره بر حملات خود افزوده است، متأسفانه مجامع بین المللی هم ساكت هستند و هیچ صدایی از آنان بلند نمی گردد. تعداد قابل توجهی از مردم یمن زیر بمباران های عربستان و سلاح های آمریكایی به خاك و خون كشیده شده اند و تعداد زیادی از بچه های خردسال یمنی در معرض مرگ و گرسنگی قرار دارند.

وی ادامه داد: یمنی ها در ۵ سال قبل مقاومت جانانه ای از خود نشان داده اند و در مقابل تجاوز دشمن واكنش های خوبی نشان دادند و اخیراً هم با پهپادهایی كه تولید كرده اند برخی از تأسیسات نفتی عربستان را هدف قرار دادند. وقتی آل سعود و استكبار جهانی در حال حمله هستند و آثار باستانی و زیرساخت های یمن را تخریب می كنند هیچ كسی اعتراض نمی كند، اما الان كه یمنی ها با اقتدار و با وجود رادارهای پیشرفته آمریكایی كه در اختیار عربستان است با ۱۰ پهپاد دو پالایشگاه استراتژیك عربستان را بمباران می كنند صدای همگان درآمده است.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس با اشاره به اینكه چشم جهانیان از حمله موفق یمنی ها متحیر شده است، اظهار داشت: اعتقاد دارم این حملات قدرت خدا را نشان داده است و این پهپادها همان ابابیل هایی هستند كه بر سر ابرهه و سپاهیانش سنگ ریزه ریختند. الان هم لشكر خدا، آل سعود را خوار و ذلیل كرد، به عبارتی اگر خداوند اراده كند چشم های تیزبین رادارهای آمریكایی كه در اختیار عربستان است نمی تواند این پهپادها را ردیابی كند.

موسوی لارگانی اشاره كرد: از جانب دیگر در ایران اسلامی دو ماه پیش پیشرفته ترین پهپاد آمریكایی مورد هدف قرار می گیرد. این موارد امدادهای غیبی است كه خداوند وعده نصرت آنرا داده است. همانطور كه در صدر اسلام پیامبر(ص) این وعده را به سپاهیانش می داد كه اگر شما مقاومت كنید هر نفر شما می تواند در مقابل ۱۰ نفر دشمن قرار بگیرد.
وی با اشاره به اینكه متهم كردن ایران در این خصوص هیچ پایه و اساسی ندارد، اظهار داشت: آمریكا و عربستان قصد دارند قدرت نمایی یمنی ها را زیر سؤال ببرند و بگویند كشور دیگری پشت حملات به تأسیسات نفتی است. این ضعف خودشان را می رساند كه ایران را متهم می كنند. این متهم كردن ها تنها قدرت ایران را بالا می برد. در ۸ سال دفاع مقدس ایران قدرت خودرا نشان داد و با دست خالی در مقابل سلاح های پیشرفته دنیا ایستاد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس، افزود: الان ایران دارای موشك های پیشرفته نقطه زن است و همین یك سال قبل بود كه مقر داعشی ها را در قلب سوریه مورد هدف قرار دادیم. بدین سبب ایران اسلامی قدرت خودرا بارها نشان داده است و نیازی به این كارها ندارد. حمله به آرامكو قدرت سربازان یمنی را نشان داده است كه ایستادند و آگهی دادند كه عربستان اگر دست از حملات خود بر ندارد به خاك عربستان حملات مؤثر می كنند.

موسوی لارگانی درباب استدلال آمریكا كه این حملات دقیق نمی تواند در توان شبه نظامیان حوثی باشد و حتما یك دولت پشت این حملات بوده است، اظهار داشت: یمن هم یك كشور گسترده با سابقه تاریخی زیاد است و جزء كشورهایی بوده كه سال ها پیش از اسلام در عرصه جهانی حضور داشته و كشور نوپایی نیست. آمریكا و ایادی آن بدانند كه هر كشوری مورد تجاوز قرار گرفت حق دفاع مشروع دارد. قدرت فعلی ایران در زمان ابتدایی جنگ تحمیلی وجود نداشت و همین فشارها سبب شد كه نیازهای دفاعی خودمان را در داخل تولید نماییم.

وی ادامه داد: طبیعی است وقتی مردم یمن ۵ سال با پیشرفته ترین سلاح ها بمباران می شوند مجبور هستند برای دفاع از خود جنگ افزار و موشك تولید كنند. مگر می شود فقط یك كشور توان تولید چنین سلاح هایی داشته باشد. فراموش نمی نماییم در زمان جنگ وقتی عراق با موشك های غربی، استان های كشورمان را هدف قرار می داد مردم شعار می دادند "موشك جواب موشك"، اما ما موشكی نداشتیم كه جواب دهیم. همین فشارها سبب شد كه برای دفاع از خود موشك تولید نماییم و یمنی ها هم به همین شكل عمل كردند. این بهانه گیری های آمریكا و بهتان زنی به ایران پایه و اساسی ندارد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس، اشاره كرد: بدین سبب بدون شك حمله به تأسیسات نفتی عربستان توسط انصار الله یمن انجام شده است.




منبع:

1398/06/26
22:28:55
5.0 / 5
4718
تگهای خبر: دولت , مجلس , مجلس شورای اسلامی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱