سیاوشی:

رفتار نامتعارف اخیر در بقاع متبركه یك نوع بدعت داعشی است

رفتار نامتعارف اخیر در بقاع متبركه یك نوع بدعت داعشی است

به گزارش پارلمان ایران دات كام یك عضو كمیسیون فرهنگی مجلس ضمن اینكه رفتارهای نامتعارف اخیر در زیارت بقاع متبركه را رفتاری به دور از تفكر شیعی و اسلامی عنوان نمود، اظهار داشت: این كار یك نوع بدعت داعشی و حركتی توهین آمیز است.


طیبه سیاوشی در گفت و گو با ایسنا، در واكنش به برخی رفتارهای نامتعارف در زیارت بقاع متبركه باتوجه به شرایط فعلی كشور در زمینه ویروس كرونا اظهار داشت: این مساله اصلا در فرهنگ ما وجود نداشته و به صورتی دهن كجی به مسائلی است كه در حوزه بهداشت عمومی رعایت می شود.
این عضو كمیسیون فرهنگی مجلس اضافه كرد: این رفتار به ترویج مذهب و اعتقادات شیعی ارتباطی ندارد، این مساله بیشتر وهن به تفكر شیعی و رفتاری تحقیر آمیز است؛ هیچ گاه ما در رفتار افرادی كه اعتقاد داشته و این بقاع متبركه را زیارت می كنند چنین موضوعی را شاهد نبودیم، این بقاع متبركه متعلق به شخصیت هایی است كه برای ما تقدس دارند و ما به آنها متوسل می شویم.
رئیس كمیته حقوقی فراكسیون زنان مجلس مجلس اشاره كرد: عده ای با انجام اینگونه رفتار، حركات داعشی از خود نشان داده و بدعت های عجیب و غریبی در دین ترویج می دهند كه شرم آور است.
سیاوشی با تاكید بر اینكه این مساله هیچ ارتباطی با فرهنگ، عرف و مذهب ما ندارد، عنوان كرد: این كار یك نوع بدعت داعشی و حركتی توهین آمیز است كه آن مكان مقدس هم هیچ نیازی به این نوع حركات زشت و توهین آمیز ندارد؛ این حركت عجیب و غریب را بیشتر یك رفتار خشن می دانم. متاسفانه هیچ مقابله ای هم با آنها صورت نمی گیرد، مقامات مسئول آن بقاع متبركه وظیفه دارند با این افراد و با اینگونه رفتار مقابله كنند. البته فكر می كنم این افراد با انجام این رفتار بیشتر بخواهند مقابله سیاسی انجام دهند.
نماینده تهران درانتها اظهار نمود: ما شاهد بودیم كه افرادی به شدت این بیماری را انكار كردند، این ویروس یك بیماری است و موضوع شوخی بردار نیست و اگر بخواهیم آنرا انكار نماییم هیچ راه فراری نبوده و نتیجه آن مبتلاشدن خواهد بود. شنیدم كه افرادی كه در فضای مجازی توهین كرده و این مساله را انكار كرده و بیشتر مباحث سیاسی را در این زمینه مطرح نمودند متاسفانه خودشان نیز به این ویروس مبتلا شدند.
به گزارش پارلمان ایران دات كام به نقل از ایسنا، بتازگی بعد از شیوع ویروس كرونا در كشور، نهادها و دستگاه های مرتبط از مردم خواستند كه برای جلوگیری از شیوع بیشتر در منازل خود بمانند و از شركت در تجمع ها و اماكن عمومی پرهیز كنند، این شركت در تجمع ها خود می تواند شركت در نمازهای جمعه و زیارت بقاع متبركه را شامل شود، اما به دنبال این مساله عده ای با راه اندازی یك چالش در فضای مجازی تصاویری را از زیارت نامتعارف ضریح این بقاع متبركه منتشر نموده و مخالفت خودرا با سفارش های بهداشتی نهادهای مسئول ابراز كردند.




منبع:

1398/12/11
21:09:43
5.0 / 5
4009
تگهای خبر: طرح , مجلس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳