نماینده مردم مهاباد مطرح كرد

دلیل سرعت پایین شیوع كرونا ویروس در مهاباد

دلیل سرعت پایین شیوع كرونا ویروس در مهاباد

به گزارش پارلمان ایران دات كام نماینده مردم مهاباد در مجلس از بسته شدن تمامی كسب و كارهای شهر مهاباد -به غیر از داروخانه، خوار و بار فروشی و نانوایی- بطور خودجوش آگاهی داد و اظهار داشت: تست كرونای ده نفر در مهاباد مثبت اعلام شده كه نسبت به روزهای اول افزایشی نداشته است. همكاری مردم در مهاباد باورنكردنی است.


جلال محمود زاده در گفت و گو با ایسنا در مورد وضعیت شیوع بیماری كرونا در شهرستان مهاباد اظهار داشت: از روزهای ابتدایی اصناف و نماینده های بازارهای شهر بدون هیچ الزامی كسب و كار را تعطیل كردند و تا همین امروز فعلا تعطیل هستند. همین موضوع به عدم شیوع بیماری بسیار كمك كرد.
نماینده مردم مهاباد در مجلس از تاسیس بیمارستان 100 تخت خوابی توسط مردم آگاهی داد و اظهار داشت: اصناف و معتمدین شهر مهاباد با هزینه خودشان تجهیزات یك بیمارستان 100 تخت خوابی را در یك سالن ورزشی ایجاد كردند. این امكانات قریب به 700 میلیون خرج داشت.
این عضو كمیسیون كشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس ضمن تاكید به لزوم همبستگی مردم اظهار داشت: همكاری مردم مهاباد فوق العاده است. مشاركت آنها باورنكردنی است. الان همه مغازه ها غیر از نانوایی، داروخانه و خوار و بار فروشی تعطیل هستند. این موضوعات سبب شده كه آمار مبتلایان شهر مهاباد پایین باقی بماند.
محمود زاده در مورد آمار مبتلایان الان تست كرونای 38 نفر در شهر بوكان كه در فاصله 45 كیلومتری است مثبت شده است. در شهر دیگری، تست كرونای 15 نفر مثبت اعلام شده، همین طور تست كرونای 90 نفر در ارومیه كه مركز استان است مثبت اعلام شده، اما مهاباد 10 تست كرونای مثبت دارد كه نسبت به روزهای اول افزایش خاصی پیدا نكرده است. سه نفر از این 10 نفر در حال بهبودی و ترخیص هستند.
وی درباب كنترل ورودی شهرها اظهار داشت: هلال احمر، نیروهای نظامی و انتظامی با كمك مردم ورودی های شهر را كنترل می كنند. به ماشین هایی كه پلاك شهرهای دیگر را دارند اجازه ورود داده نمی گردد. همین طور دو جایگاه تخصصی با هزینه بخش خصوصی برای ضد عفونی كردن ماشین ها ترتیب داده شده است.




منبع:

1398/12/26
15:02:27
5.0 / 5
3659
تگهای خبر: مجلس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲