در گفت وگوی تلفنی لاریجانی و والودین انجام شد

رایزنی روسای مجالس ایران و روسیه برای مقابله با كرونا

رایزنی روسای مجالس ایران و روسیه برای مقابله با كرونا

به گزارش پارلمان ایران دات كام رئیس مجلس شورای اسلامی و ویاچسلاو والودین، رئیس دومای دولتی فدراسیون روسیه، ظهر امروز پنجشنبه در مكالمه تلفنی، پیرامون گسترش مناسبات دوستانه فیمابین، آثار و تبعات جهانی شیوع كرونا و بررسی راههای مقابله مشترك با آن، به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.


به گزارش پارلمان ایران دات كام به نقل از ایسنا، علی لاریجانی در ابتدای این مكالمه تلفنی با عنایت به شیوع كرونا در نقاط مختلف جهان همچون در ایران، به تلاشهای ارزشمند و خستگی ناپذیر كادر پزشكی و درمانی كشورمان در مقابله با این ویروس مهلك و مداوای مبتلایان به آن اشاره نمود و اضافه كرد: دستگاههای مختلف به وی‍ژه بخش های پزشكی و درمانی جمهوری اسلامی ایران با تمام قوا به مبارزه با گسترش این ویروس در كشور پرداخته اند.
او همینطور با اشاره به شیوع این ویروس در كشور روسیه اظهار داشت: تبادل تجربیات و رایزنی بخشهای پزشكی و درمانی ایران و روسیه برای مقابله با گسترش ویروس كرونا و درمان مبتلایان، ضروریست.
لاریجانی همینطور از كمكهای روسیه در تأمین اقلام مورد نیاز ایران برای مبارزه با بیماری ناشی از این ویروس، تقدیر و تشكر كرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی با غیر انسانی خواندن اقدام آمریكا و متحدانش در تداوم سیاست نادرست اعمال تحریمهای یكجانبه ضد برخی كشورها همچون ایران و روسیه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران ضمن نكوهش اقدام مخرب آمریكا در اعمال تحریمهای یكجانبه ضد برخی كشورها كه باعث اختلال در مبارزه با این ویروس در كشورمان و به خطر انداختن جان هزاران انسان بیگناه در سرتاسر جهان شده است، خواهان لغو تمامی تحریمهای ضد انسانی آمریكا همچون تحریم اقلام پزشكی و دارویی است.
لاریجانی در این مكالمه تلفنی همینطور با ابراز خرسندی از روند رو به رشد همكاریهای دو كشور در عرصه های مختلف اظهار داشت: توافقات ایران و روسیه در نشست های اخیركمیسیون مشترك اقتصادی میان مسؤلان دولتی دو كشور و همینطور نشست كمیسیون عالی همكاریهای پارلمانی ایران و روسیه، با جدیت درحال پیگیری است.
ویاچسلاو والودین، رئیس دومای دولتی فدراسیون روسیه نیز در این مكالمه تلفنی با تبریك نوروز و آغاز بهار و آرزوی سالی خوب برای مردم ایران اظهار داشت: دومای دولتی فدراسیون روسیه از گسترش مناسبات دوستانه فیمابین با جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی و پارلمانی حمایت می كند.
وی با اشاره به شیوع كرونا در نقاط مختلف جهان همچون در ایران و روسیه، از اختصاص كمك های پزشكی و بشردوستانه دولت روسیه به كشورمان اطلاع داد اظهار داشت: روسیه از تبادل تجربیات بخشهای پزشكی و درمانی دو كشور برای یافتن راههای مقابله با این ویروس مرگبار استقبال می كند.
رئیس دومای دولتی روسیه، تداوم تحریمهای یكجانبه و غیرقانونی آمریكا ضد دیگر كشورها را مردود دانست و اضافه كرد: روسیه با تحریمهای آمریكا كه در شرایط فعلی، در راه مبارزه جهانی ضد ویروس كرونا اختلال ایجاد می كند، مخالف است و خواهان لغو تمامی تحریمها است.
والودین در انتها این مكالمه تلفنی ضمن تاكید بر ضرورت تداوم و تقویت حركت رو به رشد در راه همكاریهای دوكشور اظهار داشت: دومای دولتی روسیه تسریع در اجرای كلیه توافقات انجام شده میان بخشهای مختلف دو كشور را با جدیت پیگیری می كند.



1399/01/08
14:18:08
5.0 / 5
3543
تگهای خبر: دولت , قانون , مجلس , مجلس شورای اسلامی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳