برزگر:

می توان با جهش تولید در مقابل تحریم های ظالمانه دشمن ایستادگی كرد

می توان با جهش تولید در مقابل تحریم های ظالمانه دشمن ایستادگی كرد

به گزارش پارلمان ایران دات كام رئیس كمیته اقتصادی كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاكید بر اینكه باید برای رسیدن به جهش تولید موانع قانونی برداشته شود، اظهار داشت: با جهش تولید می توان در مقابل تحریم های ظالمانه دشمن ایستادگی كرد.


شهروز برزگر در گفت و گو با ایسنا با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام سال «جهش تولید» و ابراز امیدورای برای غلبه بر ویروس كرونا با وحدت و همدلی مردم اظهار نمود: نام گذاری چند سال متمادی گذشته درباره موضوعات اقتصادی نشان دهنده اهمیت مساله اقتصادی در كشورمان همچون سایر كشورهای دنیا است چون با بهبود وضعیت اقتصادی خیل عظیمی از مشكلات مرتفع خواهد شد.
وی با اشاره به تحریم های ظالمانه مقابل كشورمان اظهار داشت: باتوجه به تحریم های ظالمانه باید عمده برنامه های كشور معطوف به بهبود وضعیت اقتصادی باشد كه در این صورت می توان امتیازات سیاسی كسب نمود، بدین سبب هر چه از نظر اقتصادی قوی تر باشیم در مباحث فرهنگی، اجتماعی و سیاسی هم غنی تر می شویم. بدون پول، درآمد و اقتصاد بدون پشتوانه قوی، مباحث سیاسی و كلان كشور هم ضعیف خواهد بود.
بگفته برزگر برای قوی ماندن علاوه بر مباحث نظامی باید در اقتصاد هم قوی بود، پس برای رسیدن به این هدف و همین طور تحقق اهداف شعار سال جهش تولید باید موانع قانونی برداشته و موانع تولید را كاهش داد.
وی كاهش سودهای بانكی و استفاده از متخصصان جوانان و بهره گیری از دانش فنی به روز را بعنوان الزامات رسیدن به جهش تولید بیان كرد و اضافه كرد: باید با كوتاه كردن دست دولت در حوزه تولید میدان را برای ورود بخش خصوصی باز كرد؛ بخش خصوصی برای رسیدن به سود، كالاهایی با كیفیت بالا تولید می كند كه نتیجه نهایی آن ورود به بازار جهانی است. كالاهایی با كیفیت زیاد و قیمت تمام شده كم می تواند جهش تولید را رقم زند.
این عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاكید بر ضرورت شناسایی نیازهای جامعه در سطح ملی، منطقه ای و بین المللی اظهار داشت: مجلس بعنوان قانون گذار می تواند قوانین مورد نیاز برای پشتیبانی از تولید كنندگان را وضع كرده و موانع تولید را بردارد. دولت هم بعنوان متولی امر ساز و كارهای لازم برای تولید را فراهم آورد تا بخش خصوصی وارد میدان شده و كارهای كلان را بر عهده بگیرد.
نماینده مردم سلماس در مجلس با یادآوری منابع غنی در كشور و وجود نیروی كار جوان و متخصص اضافه كرد: برای رسیدن به اهداف جهش تولید باید دولت كوچك و چابك شده تا بخش خصوصی بتواند وارد عرصه تولید شود. در این صورت نقدینگی به سمت تولید رفته و دیگر بی جهت كالاهای اساسی به خصوص طلا، خانه، ارز و ماشین گران نمیشود.
برزگر با تاكید بر اینكه با جهش تولید می توان در مقابل تحریم های ظالمانه دشمن ایستادگی كرد، اظهار داشت: امیدوارم همه مسئولان و مدیران برای یك دفعه هم كه شده باور كنند مالك اصلی كشور مردم هستند و باید با اعتماد به آنها و بخش خصوصی اجازه ورودشان به چرخه تولید را داد.




منبع:

1399/01/08
23:37:21
5.0 / 5
3823
تگهای خبر: دولت , قانون , مجلس , مجلس شورای اسلامی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳