كمالی پور: حداكثر مجازات كودك ربایی ۱۵ سال است، قانون بازدارندگی لازم را دارد

كمالی پور: حداكثر مجازات كودك ربایی ۱۵ سال است، قانون بازدارندگی لازم را دارد

به گزارش پارلمان ایران دات كام نایب رییس كمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان این كه «خلاء قانونی برای مجازات جرم آدم ربایی وجود ندارد»، اظهار داشت: مجازات آدم ربایی حبس سه تا پنج سال است كه بازدارندگی لازم را دارد.


یحیی كمالی پور در گفتگو با ایسنا، در واكنش به وقوع چند مورد كودك ربایی در روزها و ماه های اخیر اظهار داشت: خلاء قانونی برای جرم آدم ربایی وجود ندارد طبق قانون مجرم به ۳ تا ۵ سال حبس محكوم می شود كه اختیار میزان حبس برعهده قاضی است. مطمئنا در مواردی همچون كودك ربایی حداكثر ۱۵ سال حبس در نظر گرفته می شود.
او گفت كه اگر مجرم علاوه بر آدم ربایی جرائم دیگری را در خلال آن مرتكب شده باشد مطمئنا به جرمش اضافه می شود. اینها نشان داده است كه قانون به قدر كافی بازدارندگی را دارد و در صورت برخورد مناسب و اجرای درست آن مشكل قانونی وجود ندارد، بنابراین جهت بررسی پدیده آدم ربایی و كودك ربایی باید به حوزه پیشگیری و اجتماعی ورود كرد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی توضیح داد: معمولا مجرمان آگاهی از مجازات شان ندارند و اساسا تصور نمی كنند در چنگال قانون گرفتار شوند بطور قطع اگر آگاهی بخشی و پیشگیری صورت گیرد میزان جرائم هم كم خواهد شد.
كمالی پور در انتها در مورد ورود كمیسیون قضایی و حقوقی به مبحث كودك ربایی اظهار داشت: كمیسیون می تواند ضمن بررسی میزان آدم ربایی در كشور و میزان میانگین مجازات در نظر گرفته شده در آن ابعاد این مورد را مورد بررسی قرار دهد و نحوه اقدامات انجام شده از بعد اجتماعی و پیشگیری های لازم را رسیدگی كند.



1398/06/31
20:38:09
5.0 / 5
4870
تگهای خبر: قاضی , قانون , مجلس , مجلس شورای اسلامی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴