حاجی بابایی: حتی یك مرتبه با معلمی برخورد نداشتم

حاجی بابایی: حتی یك مرتبه با معلمی برخورد نداشتم

به گزارش پارلمان ایران دات كام نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی و وزیر سابق آموزش و پرورش اظهار داشت: باید دست در دست یكدیگر سند تحول بنیادین را اجرا نماییم تا دانش آموزان و معلمان جایگاه خویش را پیدا كنند.


به گزارش پارلمان ایران دات كام به نقل از ایسنا، حمیدرضا حاجی بابایی امروز در آئین نواختن زنگ مهر و دفاع مقدس در دبیرستان شریعتی شهر همدان، اظهار نمود: رمز اعتلای آموزش و پرورش نگاه به شأن و جایگاه معلم است تا معلم را معلم ندانیم در نظام تعلیم و تربیت گرفتار مشكل خواهیم بود.
وی با اشاره به اینكه میزان رشد و اعتلای یك كشور بستگی به رشد و اعتلای جایگاه معلم در جامعه دارد، افزود: همه خوشبختی های آموزش و پرورش در حد وسع در سند تحول بنیادین پیشبینی شده و هرچقدر سند تحول را اجرا نماییم آموزش و پرورش زیباتر و رنگین تر می شود.
حاجی بابایی عنوان كرد: ۱۳۱ راهكار در سند تحول پیشبینی شده كه یكی از راهكارها نظام رتبه بندی معلمان است كه مهندسی نیروی انسانی آن روی سكه آن است یعنی جایگاه علمی برای معلم پیشبینی شده است.
وی با اشاره به اینكه ساخت ۴۵۰ استخر شنا را در گذشته شروع كردیم كه یكی از آنها در همین مدرسه است، عنوان كرد: اگر سند تحول بنیادین اجرایی شود آموزش و پرورش در هیچ زمانی توسط معلم مطالبات درخواست نمی كند.
این مقام مسئول با اشاره به اینكه بدترین نوع نظام تربیت این است كه از پیش دبستانی هرسال در جایی درس خوانده می شود و هیچ گونه نگاه تربیتی اعمال نمی گردد، افزود: در سند تحول پیشبینی شده كه چگونه باید درس خواند و چه كسی را برای چه كاری تربیت كرد.
حاجی بابایی خطاب به دانش آموزان اظهار داشت: كسی كه به معلم خود احترام نگذارد، معرفت ندارد چون كه عمق معرفت یك دانش آموز احترام به معلم است. چهار سال وزیر و ۲۰ سال رئیس آموزش و پرورش شهرستان ها بودم و یك مرتبه با معلمی برخورد نداشتم.
رئیس فراكسیون نمایندگان ولایی مجلس خطاب به دانش آموزان بیان كرد: گول فضای مجازی را درباره كشور نخورید چون كه ما پرافتخارترین كشور دنیا هستیم.
وی با اشاره به واژگونی پهپاد آمریكایی هم اظهار داشت: چند جوان ۲۰ تا ۲۶ ساله با یك موشك، مدرن ترین پهپاد آمریكایی را با علم و دانش خود به زمین آوردند و این نشان از لیاقت جوانان ما است و اگر امروز می بینید كه آمریكا نمی تواند به ایران حمله كند، بخاطر علم جوانان ما است.



1398/07/01
19:19:06
5.0 / 5
4520
تگهای خبر: مجلس , مجلس شورای اسلامی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۴