نماینده اهواز:

نباید طوری القاء شود كه كرونا را شكست داده ایم

نباید طوری القاء شود كه كرونا را شكست داده ایم

پارلمان ایران دات كام: نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح كرد: بحث برنامه ریزی استانی و تخصیص اعتبارات و مجوز جذب نیرو در جهت مقابله با ویروس كرونا در استان خوزستان باید مورد توجه قرار گیرد.


مجتبی یوسفی در گفتگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت شیوع کرونا در خوزستان بیان نمود: ستاد استانی مبارزه با کرونا برای استان خوزستان باید برنامه ریزی خاصی انجام می داد اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد.
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید برای محدودیت ترددها در سطح استان برنامه خاصی دیده می شد. در بحث درمان هم حدود چهار ماه است که کادر درمانی در جنگ فرسایشی قرار داشته و واقعا ایثار می کنند. انتظار ما از دولت و وزارت بهداشت کمک های اعتباری برای تأمین تجهیزات و پرداخت های کادر درمانی است. ما گاها شاهد بودیم که مبالغ خوبی به بعضی از استان ها تخصیص داده شد، اما آن طور که باید و شاید به استان خوزستان که وضعیت بحرانی دارد کمک نشده است.
یوسفی تصریح کرد: تخت های بیمارستانی استان حدودا پر شده و بیمارستان های دولتی هم امکان پذیرش بیمارانی که دارای مشکلات دیگر بوده اند، را ندارد. افرادی که از قبل نوبت برای عمل های جراحی داشتند معطل ماندند. از طرفی تعداد پرستار در سطح استان کم بوده و این فشار به کادر درمانی وارد می شود. بعضی از اعضای کادر درمانی حدود یک سال است که کارانه خویش را دریافت نکرده اند.
نماینده اهواز تصریح کرد: پس دو موضوعی که باید مورد توجه قرار بگیرد یکی برنامه ریزی استانی برای کنترل این ویروس و دیگری تخصیص اعتبارات لازم و صدور مجوز برای جلب نیرو است. از مردم هم خواهش می کنم فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمایند.
این عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار نمود: از طرفی در جلوگیری از گسترش این ویروس تا زمانی که مردم کمک نکنند و این باور در آنها شکل نگیرد که خودمان باید زنجیره انتقال را قطع نماییم، راه به جایی نمی بریم.
یوسفی در انتها اظهار داشت: متاسفانه در طول دو ماه گذشته بگونه ای القاء شد که کرونا تمام شده و ما آنرا شکست داده ایم. مردم فاصله گذاری اجتماعی را فراموش کرده و دیگر دغدغه ای نداشتند این امر سبب گسترش شیوع این ویروس در استان شده است.




منبع:

1399/04/10
23:42:01
5.0 / 5
2792
تگهای خبر: دولت , مجلس , مجلس شورای اسلامی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵