با اشاره به نشست شورای امنیت

مقتدایی: آمریكایی چاره ای جز كوتاه آمدن و پذیرش منافع ایران ندارد

مقتدایی: آمریكایی چاره ای جز كوتاه آمدن و پذیرش منافع ایران ندارد

نایب رییس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاكید كرد كه جمهوری اسلامی ایران از منافعش كوتاه نیامده و تحت فشار جو روانی حاضر نمی گردد منافع را فدا كند، پس آمریكایی ها جز كوتاه آمدن جلوی كشور ما چاره دیگری ندارند.


عباس مقتدایی در گفتگو با ایسنا با اشاره به نشست شورای امنیت درباره برجام و صحبت های وزیر خارجه با محوریت اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ اظهار داشت: مبحث برجام و مباحث پیرامون آن آنقدر زمان بر شده است که حالا تبدیل به جاده ای یک طرفه شده که جمهوری اسلامی برپایه مفاد برجام عموما پرداخت کننده بوده و کشورهای طرف دیگر بخصوص اروپایی ها و غربی ها و آژانس دریافت کننده بودند. ما تعهدات مان را نقدا پرداخت کردیم اما مطالبات مان را به صورت نسیه گرفته و تابحال هم عملا نتایج برجام برای ایران اجرایی نشده است. آنچه باقی مانده جنازه ای از برجام است.
وی اضافه کرد: در مقطع خاص فعلی منافع ملی جمهوری اسلامی ایران اقتضا می کند که روش برخورد ما متفاوت شده و مطالبه جدی تری از کشورهای اروپایی و غربی داشته باشیم.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به صحبت های ظریف در نشست شورای امنیت اظهار داشت: صحبت هایی که وزیر خارجه خطاب به سایر کشورها در جلسه شورای امنیت اعلام نمود نشان داده است جمهوری اسلامی ایران برای حفظ منافع ملی خود جدی است و کوتاه نخواهد آمد. ما تحت فشار و با یک جو روانی و با عملیات هایی نظیر تحریم حاضر نمی شویم منافع مردم را فدای فشارها یا تهدیدها نماییم. ازاین رو ایالات متحده آمریکا چاره ای جز کوتاه آمدن و پذیرش منافع کشور ما ندارند. اگر قرار باشد آنها صرفاً به دنبال دستیابی هر چه بیشتر به منفعت بوده و حاضر به عمل به تعهدات نباشند عملا هیچ مسیر جدیدی گشوده نخواهد شد.



1399/04/12
13:53:16
5.0 / 5
2590
تگهای خبر: مجلس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۴