نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرداد

راه اندازی سامانه ای برای ثبت نیازمندی ها و توانمندی های كشور در حوزه های دانشی

راه اندازی سامانه ای برای ثبت نیازمندی ها و توانمندی های كشور در حوزه های دانشی

به گزارش پارلمان ایران دات كام نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به چالش های موجود در قوانین كسب و كارها اظهار داشت: براین اساس از یك سال قبل با همكاری مركز پژوهش های مجلس شورای اسلامی مطالعاتی را در این زمینه اجرایی كردیم و قانون استفاده حداكثری از توان داخل مصوب شد.


به گزارش پارلمان ایران دات كام به نقل از ایسنا، حمیدرضا فولادگر در اختتامیه گردهمایی فناورانه شركت های دانش بنیان و استارتاپ های صنعت فولاد تدوین برنامه های مبتنی بر سیاست های كلی اقتصاد مقاومتی و سیاست های بخشی مانند صنعت و معدن را از اقدامات كمیسیون صنعت مجلس شورای اسلامی نام برد و اضافه كرد: باوجود تبیین این سیاست ها كشور در حوزه های چون كسب و كار قوانینی نداشت بدین جهت طرح قانون كسب و كار ارائه شد.
وی با بیان این كه این طرح در چارچوب قانون رفع موانع از تولید در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید اظهار نمود: كار اخیر ما تصویب قانون حمایت حداكثری از تولیدات داخل بوده است. این قانون هرچند كه در گذشته وجود داشت ولی راه فرار و دور زدن آن نیز وجود داشته است.
فولادگر با اشاره به جزئیات این قانون اشاره كرد: از یك سال پیش با همكاری مركز پژوهش های مجلس شورای اسلامی مطالعاتی را انجام داده ایم و بر طبق آن در قانون استفاده حداكثری از توان داخل علاوه بر آن كه دستگاه های دولتی را شامل می شود، شركت های وابسته به نهادهای عمومی مانند شركت فولاد مباركه مشمول این قانون می شود.
وی با تاكید بر این كه در این قانون همین طور شركت های دانش بنیان نیز مدنظر قرار گرفته است اشاره كرد: براین اساس سامانه راه اندزای شد تا نیازهای فناورانه دستگاه ها از یك سو وتوانمندی های موجود در كشور برای رفع این نیازها افتتاح شد. و بر این اساس از هیچ گونه ثبت سفارشی جز از مسیر این سامانه عبور نخواهد كرد.
رئیس كمیسیون ویژه پشتیبانی از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در مجلس، همین طور با بیان این كه هیئت نظارتی به منظور بررسی تخلفات و جرم انگاری به راه افتاده است، اظهار نمود: بر طبق این قانون مزایای برای شركت های دانش بنیان در نظر گرفته ایم به شكلی كه اگر شركت های دانش بنیان با دانشگاه ها طرح های پژوهشی را اجرا كنند مشمول مزایای خواهند شد.
فولادگر همین طور اشاره كرد: دست اندركاران حوزه های مختلف نظرات خودرا برای ما ارسال نماید تا ما بتوانیم از این نظرات را در قانونگذاری های جدید استفاده نمائیم.




منبع:

1398/07/09
22:32:53
5.0 / 5
4514
تگهای خبر: تصویب , دولت , طرح , قانون
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۱