محمد كاظمی:

یارانه ثروتمندان باید قطع شود، حق كسانی كه مستحق دریافت یارانه هستند، ضایع نشود

یارانه ثروتمندان باید قطع شود، حق كسانی كه مستحق دریافت یارانه هستند، ضایع نشود

به گزارش پارلمان ایران دات كام نایب رییس كمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با تاكید بر لزوم قطع یارانه ثروتمندان، در عین حال اظهار داشت كه دولت باید كار دقیق تری انجام دهد تا حق كسانی كه مستحق دریافت یارانه هستند، ضایع نشود.


محمد كاظمی در گفتگو با ایسنا، با اشاره به وظیفه دولت برای قطع یارانه نقدی ثروتمندان، اظهار داشت: دولت با عنایت به اطلاعات میدانی و استعلامات مختلف، یارانه نقدی افراد را حذف كرده است. امكان دارد كه اشتباهی رخ داده باشد اما دولت وظیفه دارد كه یارانه را به نیازمندان و دهك های پایین جامعه بدهد.
وی ادامه داد: دولت در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و حذف دهك های بالا قصور داشته است. خیلی از كسانی كه مستحق دریافت یارانه نیستند هم اكنون یارانه دریافت می كنند در حالیكه برای تامین حقوق كاركنان دولت هم معطل هستیم.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با تاكید بر ضرورت پرداخت یارانه به افراد نیازمند، خاطرنشان كرد: باید راه جهت بررسی اعتراض افرادی كه یارانه آنها قطع شده وجود داشته باشد. كسانی كه از چند سال پیش یارانه شان قطع شده بارها به بنده رجوع كردند و گفتند كه یارانه ما به ناحق قطع شده است اما مرجعی نیست كه رسیدگی كند. دولت باید راه را باز كند تا اشتباه ها جبران شود.
كاظمی همینطور اظهار داشت: دولت باید به وظیفه خود عمل كند و كسانی كه متمول هستند و نیازی به مبلغ یارانه ندارند باید یارانه شان قطع شود. من با قطع یارانه ثروتمندان موافقم و دولت در این خصوص وظیفه قانونی دارد. البته دولت باید كار دقیق تری انجام دهد تا حق كسانی كه مستحق دریافت یارانه هستند، ضایع نشود.
وی افزود: وزارت رفاه نیت بدی از حذف یارانه نیازمندان نداشته و امكان دارد كه بی توجهی و قصور در حذف یارانه نیازمندان داشته باشند اما این اقدام عمدی نیست.
این عضو فراكسیون امید مجلس با اشاره به اینكه «قطع یارانه ثروتمندان در اقتصاد كشور موثر است»، تصریح كرد: دولت باید بر مبنای وظیفه قاونی اش یارانه ثروتمندان را قطع كند. بخش قابل توجهی از جامعه ما احتیاج به یارانه ندارد و باید این مبلغ را صرف مسایل اساسی و عمرانی كشور كرد. هدف قانون هدفمندی یارانه ها هم همین مبحث بود اما متاسفانه آقای احمدی نژاد پایه را كج گذاشت و به همه یارانه داد و امروز جمع كردن مبحث كار مشكلی است.



1398/07/13
21:49:24
5.0 / 5
4742
تگهای خبر: دولت , قانون , مجلس , مجلس شورای اسلامی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳