در حضور رئیس مجلس مطرح شد

2494 واحد صنعتی دارای مجوز در استان تهران در حال فعالیت هستند

2494 واحد صنعتی دارای مجوز در استان تهران در حال فعالیت هستند

پارلمان ایران دات کام: از تهران رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران اظهار داشت: قانون شعاع 120 کیلومتری صنایع استان تهران را 40 سال ثابت و بدون توسعه نگه داشته است.


یدالله صادقی پس از ظهر پنج شنبه ۲۳ بهمن ماه در جلسه جمع بندی سفر محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی به شهرستان های جنوب شرق استان تهران که با حضور انوشیروان محسنی بندپی، استاندار، رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران و سایر مسئولین شهرستانی و استانی در فرمانداری ورامین برگزار شد، اظهار نمود: ۲ هزار و ۴۹۴ واحد صنعتی دارای مجوز در استان تهران در حال فعالیت هستند.
صادقی با اشاره به اینکه ۷۴ هزار نفر در واحدهای صنعتی استان تهران اشتغال دارند، اظهار داشت: علاوه بر شهرک های صنعتی دولتی استان تهران نواحی دیگری نیز داریم که تحت عنوان مجتمع های صنعتی مشغول به فعالیت هستند.
وی با اعلان اینکه ۲ شهرک صنعتی غیر دولتی در استان تهران فعالیت دارند که ۳۷۶ واحد در آنها وجود دارد و ۴ هزار و ۱۰۰ نفر در این واحدها مشغول به فعالیت می باشند، اظهار داشت: ۳۵ هزار واحد تجاری شامل واحدهای تولیدی، خدماتی و توزیعی در شهرستان ها و برای اقتصاد استان تهران فعال می باشند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران مطرح کرد: مهم ترین مشکلی که در ۴ شهرستان جنوب شرق استان تهران و در بخش صنعت وجود دارد، عدم وجود زیرساخت های شهرک های صنعتی است که توسط شرکت های خدماتی از ۲ سال پیش تحویل گرفته شده اند و زیرساخت فرسوده دارند که هزینه های بالا دارد و از عهده این شرکتها خارج است و در این راستا راه های دسترسی به شهرک های صنعتی نیز در عباس آباد، پاکدشت و سالاریه و چرمشهر دارای معضل هستند.
صادقی اضافه کرد: اقداماتی درباب دفع پسماندهای صنعتی در نظر گرفته شده که نیازمند تخصیص اعتبار است و در شهرک های صنعتی ۹۱۶ مگاوات برق مورد نیاز است که ۳۲۴ مگاوات یعنی ۲۸ درصد برق مورد نیاز شهرک های صنعتی تامین شده که جزو مشکلات اساسی این شهرک ها است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با اعلان اینکه طی ۱۰ ماهه سال ۹۹ نیز ۳ هزار و ۳۵۰ طرح بهره برداری شده است، اظهار نمود: در مجموع این طرح ها ۱۱ هزار نفر اشتغال به همراه داشته و مجموعاً ۶ هزار میلیارد تومان برای این طرح ها هزینه شده است.
صادقی اظهار داشت: موارد زیادی طرح توسط خود واحدهای صنعتی بعنوان توسعه داریم که قابل افتتاح است اما به سبب معضلات محیط زیستی امکان صدور مجوز رسمی برای آنها فراهم نیست و در همین راستا یکی از اشکالات صنعت های استان تهران محدود شدن به شعاع ۱۲۰ کیلومتر است و با توجه به این که صنایع امروز نیازمند رشد و توسعه هستند، گرفتار این قانون هستند و باید بگوییم که قانون شعاع ۱۲۰ کیلومتری صنایع تهران را ۴۰ سال عقب نگه داشته است.
وی بیان کرد: ۹۵ هزار فرصت شغلی قطعی طی سال جاری در استان تهران به وجود آمده که ۶۰ هزار نفر آنها در بخش صنعت، معدن و تجارت بوده و حدود ۱۷۹ واحد تعطیل شده نیز احیا شده است.




منبع:

1399/11/24
18:41:12
0.0 / 5
1033
تگهای خبر: خدمات , دولت , طرح , قانون
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳