یوسف نژاد: استرداد لایحه مدیریت خدمات كشوری امكان پذیر نیست

یوسف نژاد: استرداد لایحه مدیریت خدمات كشوری امكان پذیر نیست

به گزارش پارلمان ایران دات كام یك عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به درخواست دولت برای استرداد لایحه دائمی كردن قانون مدیریت خدمات كشوری اظهار داشت كه با عنایت به تصویب بخشی از این قانون در مجلس، استرداد آن امكان پذیر نیست.


علی اصغر یوسف نژاد در گفتگو با ایسنا، اظهار نمود: به تازگی دولت تقاضای استرداد لایحه دائمی كردن قانون مدیریت خدمات كشوری را مطرح كرده، این در شرایطی است كه قبل از این فرآیند تصویب این لایحه در كمیسیون مشترك طی شده و بعد از عرضه گزارش به صحن، مجلس به تمدید مهلت اجرای قانون مدیریت خدمات كشوری رای داده است.
وی با اشاره به اینكه «درخواست دولت برای استرداد لایحه دائمی كردن قانون مدیریت خدمات كشوری با فرآیند تصویب طرح ها و لوایح سازگار نیست»، اظهار داشت: هم اكنون استرداد این لایحه موضوعیتی ندارد و اساسا امكان پذیر نیست چون بخشی از آن در مجلس بررسی و برای آن تصمیم گیری شده است.
این عضو هیات رئیسه مجلس تصریح كرد كه علیرغم درخواست دولت، این لایحه مسترد نخواهد شد.
قانون مدیریت خدمات كشوری مشتمل بر ۱۲۸ ماده و ۱۰۶ تبصره در مهر ماه ۱۳۸۶ و طبق اصل هشتاد و پنجم قانون اساسی تصویب گردید و به مدت ۱۰ سال به صورت آزمایشی اجرا شد در نهایت نمایندگان مجلس در ۱۵ اسفند سال ۹۶ جهت تامین نظر شورای نگهبان مصوب كردند كه مدت اجرای آزمایشی قانون مدیریت خدمات كشوری تا زمان تصویب و لازم الاجرا شدن قانون جدید تمدید شود.
پس از آن دولت لایحه اصلاح و دائمی كردن قانون مدیریت خدمات كشوری را به مجلس برد و كمیسیون مشترك رسیدگی به لایحه اصلاح و دائمی نمودن مدیریت خدمات كشوری به منظور تدوین قانونی شفاف برای اداره كشور از مهر ماه سال ۹۷ تشكیل و كار بررسی این لایحه را شروع كرد و نهایتا در تاریخ ۲۶ اسفند سال ۹۷ این لایحه در صحن علنی مورد موافقت نمایندگان قرار گرفت.
اكنون دولت تقاضای پس گرفتن این لایحه را مطرح كرده است.



1398/07/28
13:04:02
5.0 / 5
4833
تگهای خبر: تصویب , خدمات , دولت , طرح
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲