باستانی: با توزیع عادلانه ثروت ملی، به هر ایرانی سالیانه 60 میلیون تومان پول می رسد

باستانی: با توزیع عادلانه ثروت ملی، به هر ایرانی سالیانه 60 میلیون تومان پول می رسد

به گزارش پارلمان ایران دات كام سخنگوی كمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان این كه «۵۰ درصد قوانین وضع شده در مجلس كارایی لازم را ندارد» از مسئولان نظام خواست كه ظرفیت لازم برای ایجاد دو مجلس قانونگذاری و شورای اسلامی را فراهم نمایند.


به گزارش پارلمان ایران دات كام به نقل از ایسنا، سعید باستانی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسات مجمع عمومی سازمان ملل متحد اظهار داشت: بیانیه سه كشور اروپایی درباره آرامكو چهره واقعی آنها را نشان داده و نكته رهبر انقلاب در خصوص این كه اروپاییان دست كمی از آمریكایی ها ندارند را تایید می كند. از رئیس جمهور انتظار داریم كه از كیان و عزت ایران اسلامی در مذاكرات خود دفاع كند. چونكه آمریكا و همپیمانانش از كودتای ۲۸ مرداد تا جنگ تحمیلی و الان جنگ اقتصادی، مردم ایران را تحت فشار قرار داده و این رویه ادامه دارد.
نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر جدید آموزش و پرورش اظهار داشت: آیا می دانید فرهنگیان شاغل و بازنشسته چه دغدغه هایی دارند؟ آیا می دانید هنوز نظام رتبه بندی اجرایی نشده و تكلیف نیروهای حق التدریسی و نهضتی تعیین نشده است؟ آیا می دانید نیروهای خرید خدمتی چه زجری می كشند. با كدام نیرو و با كدام انگیزه مقرر است ۱۴.۵ میلیون دانش آموز را به سرمنزل مقصود برسانید؟ اگر مجلس به شما رای اعتماد داد به این علت بود كه از توانایی خود برای رفع این مشكلات استفاده كنید.
رئیس فراكسیون پشتیبانی از تولید و صادرات زعفران در مجلس شورای اسلامی در انتقاد از عملكرد وزارت خانه جهاد كشاورزی در زمینه كشت زعفران اظهار داشت: قیمت تمام شده هر كیلو زعفران ۱۰ میلیون تومان است و هر قیمتی پایین تر از این به ضرر كشاورزان است. حال كه وزارت خانه جهاد كشاورزی توان پشتیبانی از كشت را ندارد، باید در جهت پشتیبانی از بهره برداران و تنظیم بازار ورود كرده و دست دلالان را از جیب كشاورزان خارج كنند.
نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس با بیان اختیارات قانونی رئیس جمهور خطاب به حسن روحانی اظهار داشت: آیا می دانید كه كارگران شركت هایی مثل هپكو چه وضعی دارند؟ آیا می دانید در صورت توزیع عادلانه ثروت ملی ناشی از نفت، گاز و ارزش منابع حاصل از دریا، جنگ و مراتع، به هر ایرانی سالیانه ۶۰ میلیون تومان پول خواهد رسید كه در صورت لحاظ كردن ارزش افزوده این منابع همین مبلغ تا ۳۰۰ میلیون تومان افزایش خواهد داشت؟ آیا می دانید اگر یارانه های پنهان را مهار كنید به هر ایرانی ماهیانه یك میلیون تومان می رسد؟ چرا با وجود چنین شرایطی و چنین ثروت هایی مردم مشكل معیشتی دارند؟ چرا باید مردم ما تحت پوشش نهادهای حمایتی باشند؟
باستانی ضمن انتقاد از وضعیت معیشتی و درمانی ایثارگران، جانبازان و رزمندگان از رئیس بنیاد شهید خواست كه هر چه سریعتر به وضعیت خانواده های آنها رسیدگی كند.
سخنگوی كمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار نمود: بیشتر از ۵۰ درصد قوانین وضع شده در مجلس كارایی لازم را ندارد ضرورت ایجاد دو مجلس یعنی مجلس قانونگذاری و مجلس شورای اسلامی در كشور فراهم است از بزرگان نظام می خواهم كه از ظرفیت قانون اساسی و مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورایعالی شهر و روستا بهره برده و این معضل بزرگ كشور را حل كند.
باستانی در انتها با اشاره به طرح دو فوریتی شفافیت آرا تصریح كرد: این طرح جامع و كاملی است از نمایندگان می خواهم كه به صورت فعال در این طرح مشاركت كرده تا هر فرد بی تقوا و بی بصیرتی كه نمی خواهد پاسخگوی افكار عمومی باشد نتواند به این ركن مهم نظام تازیانه بزند.



1398/07/03
19:51:02
5.0 / 5
4693
تگهای خبر: طرح , قانون , مجلس , مجلس شورای اسلامی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۵