رییس مجمع نمایندگان مازندران:

یكجانبه گرایی آمریكا نظم جهانی را تهدید می كند

یكجانبه گرایی آمریكا نظم جهانی را تهدید می كند

مازندران عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم روند یكجانبه گرایی آمریكا و رژیم صهیونیستی را تهدید جدی برای امنیت جهانی دانست.



مهدی سعادتی در گفت و گو با ایسنا اظهار داشت: روند اقدامات مخرب و ویرانگر آمریکا در همدستی با رژیم نامشروع اسرائیل، امنیت جهانی را به مخاطره افکنده است.
وی با اشاره به حادثه اخیر انفجار بیروت تصریح کرد: دستاورد این انفجار مداخله بیشتر آمریکا و رژیم اشغالگر قدس در معادلات منطقه حساس خاورمیانه است.
رئیس مجمع نمایندگان مازندران با تشریح ابعاد خسارت بار حادثه انفجار بیروت اضافه کرد: خاورمیانه در اثر تحرکات بلاوجه قدرتهای استکباری به انبار بزرگ تسلیحات مرگبار و غیرمتعارف تبدیل گشته است.
سعادتی حفظ هوشیاری بیشتر کشورهای منطقه را در مقابل توطئه های آمریکا و رژیم صهیونیستی خواهان شد و اضافه کرد: کشورهای منطقه باید با انعقاد پیمانهای دفاعی دوجانبه و جمعی، خطر تهاجم احتمالی رژیم صهیونیستی را از این منطقه دور کنند.
نماینده مردم بابل در مجلس یازدهم اظهار داشت: حادثه مشکوک انفجار بندر بیروت نتیجه بی تفاوتی و بیخیالی در مقابل نقشه های شوم استکباری است.
وی خاطرنشان کرد: مجامع و سازمانهای مسئول جهانی باید به سیاست سکوت و انفعال خود در مقابل بلند پروازیهای خسارت بارآمریکا و رژیم اشغالگر قدس آخر دهند.
این نماینده مجلس یادآورشد: جمهوری اسلامی ایران بدون کمترین اعتنا به سیاستهای مزورانه آمریکا و متحدان کم شمارش، روند همگرایی و تعامل با کشورهای همسایه و منطقه را دنبال می کند.
عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس با تاکید بر ضرورت پیگیری حقوقی تجاوزات آشکار آمریکا به منافع پایدار کشورمان اضافه کرد: بدعهدی آمریکا در پایبندی به مقررات نظم جهانی، چالش جدیدی را در عرصه بین الملل بوجود آورده است.
سعادتی راه اندازی تالار گفتگوی حقوقدانان برجسته جهانی با تعامل وکلا و حقوقدانان کشورمان را برای تشریح ابعاد زیانبار دیپلماسی آمریکایی ضروری دانست وافزود: از رهگذر این اقدام علاوه بر تأمین منافع ملی کشورمان، سایر ملتها و نهضت های آزادیبخش هم سود خواهند برد.
نماینده مردم بابل با انتقاد از بی عملی کشورهای عضو سازمان های بین المللی در مقابل توطئه های آمریکا و رژیم صهیونیستی اظهار داشت: استمرار بی عملی در مقابل نقشه های شوم استکبار زیانهای فراوانی را متوجه آینده کشورهای منطقه خواهدکرد.




منبع:

1399/05/18
14:56:08
5.0 / 5
2320
تگهای خبر: مجلس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴